سرپرست فرمانداری رشت خبر داد:

کاهش میانگین سنی مصرف‌کنندگان مواد مخدر در گیلان

سرپرست فرمانداری رشت از کاهش میانگین سنی مصرف‌کنندگان مواد مخدر خبر داد و گفت: آموزش‌وپرورش باید در بحث آگاه‌سازی دوره‌هایی را برای معلمین، مربیان و اولیای دانش‌آموزان برگزار کند.

کاهش میانگین سنی مصرف‌کنندگان مواد مخدر در گیلان

به گزارش هشت‌دی جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان امروز در فرمانداری رشت برگزار شد.

کیا عاشوری امروز در این جلسه با اشاره به اینکه مواد مخدر بلایی است که همه جوامع بشری را تهدید می‌کند، استان گیلان و شهرستان رشت هم از این امر مستثنی نیست، اظهار کرد: هر چقدر زمان می‌گذرد، موادی که به‌عنوان مخدر در جامعه تولید و توزیع می‌شود متفاوت‌تر بوده و گرایش به مصرف مواد صنعتی خصوصاً در قشر جوان مشهودتر است.

وی در ادامه از کاهش میانگین سنی مصرف‌کنندگان مواد مخدر خبر داد و افزود: متأسفانه در برخی از خانواده‌ها به علت عدم آگاهی به‌موقع این تهدید تشخیص داده نمی‌شود.

سرپرست فرمانداری رشت تصریح کرد: آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود تلنگری برای همه ما بود تا نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد تشدید شود و ضمن ارائه خدمات مناسب، به کرامت انسان‌ها هم توجه شود و افراد در صحت و سلامتی به آغوش جامعه بازگردند.

عاشوری بیان کرد: در این راستا مدیران بهزیستی باید نظارت‌ها را بر عملکرد مراکز ترک اعتیاد بیشتر کنند، تا نواقص و کاستی‌ها برطرف شود. کمپ ماده ۱۶ که به معتادان متجاهر اختصاص دارد، باید در کنار مراقبت و درمان، اقدام تربیتی انجام گیرد؛ لذا این مهم در دستور کار باشد.

ضرورت بازرسی از عطاری‌های رشت

این مسئول با بیان اینکه دررابطه‌با حل مشکلات مربوط به تأمین دارو و همچنین پرستار برای مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ ترک اعتیاد، چاره‌اندیشی شود، گفت: باید به جهت پیشگیری و مبارزه با عرضه هرگونه داروهای غیرمجاز، قاچاق، مکمل در سطح عطاری‌ها مرکز استان بازدید مستمر صورت گیرد و با متخلفان برخورد قانونی شود.

اولیاومربیان قادر به تشخیص انواع مخدر صنعتی نیستند

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش باید در بحث آگاه‌سازی دوره‌هایی را برای معلمین، مربیان و اولیای دانش‌آموزان برگزار کند، ادامه داد: هنوز برخی از اولیاومربیان قادر به تشخیص انواع مخدر صنعتی نیستند که از برخی تغییر خلقیات آغاز می‌شود، فرزندان سرمایه‌های ارزشمند اولیا هستند که باید بیشتر مراقب آنها باشیم.

سرپرست فرمانداری رشت با عنوان اینکه دوره‌های «یاریگران زندگی» طرح خوبی بود که آموزش‌های عمومی در بخش‌های تابعه شهرستان توسط افراد معتمد بومی با محوریت امام‌جماعت هر محل اجرا شد، اضافه کرد: در فاز اول ۳۰ درصد شهرستان تحت پوشش قرار گرفت که در فاز دوم باید چگونگی مبارزه با مواد مخدر را نهادینه‌سازی کنیم.

کشف بیش از ۴۰۸ کیلوگرم مواد مخدر در رشت

عاشوری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۰۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در شهرستان کشف شده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته در حوزه کشفیات شاهد افزایش ۴۶ درصدی بودیم، عنوان کرد: در این راستا ۴۰۸۸ نفر از معتادان، توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان دستگیر و تحویل مراجع قانونی شده‌اند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۸ درصدی در حوزه دستگیری‌ها هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در سطح شهرستان رشت ۱۹ کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ و یک مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ وجود داد که در این مراکز ۶۳۰ معتاد نگهداری و درمان می‌شوند، خاطرنشان کرد: طبق بازدیدهای مستمر از سطح مراکز ترک اعتیاد، دو کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ به دلیل عدم رعایت موارد فنی و بهداشتی و احتمال خطر جانی مددجویان تعطیل موقت شدند و همچنین چهار کمپ دیگر هم به دلیل عدم رعایت تذکرات جهت برخورد قانونی در روند بررسی فنی کمیسیون قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه