سرپرست فرمانداری رشت:

تفکیک زباله از مبدأ به فرهنگ‌سازی نیازمند است

 سرپرست فرمانداری رشت، گفت: تفکیک زباله از مبدأ به فرهنگ‌سازی نیازمند است این در حالی است که هنوز در فرهنگ‌سازی این طرح اقدامات قابل توجه و منسجمی انجام نشده است.

تفکیک زباله از مبدأ به فرهنگ‌سازی نیازمند است

به گزارش هشت‌دی کیا عاشوری بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ستاد مدیریت پسماند شهرستان رشت که با حضور بخشداران و شهرداران برگزار شد بر افزایش مشارکت عمومی در تفکیک زباله تأکید کرد و گفت: این موضوع به فرهنگ‌سازی، آموزش و آگاهی مردم از فواید تفکیک زباله از مبدأ نیازمند است.

 وی افزود: در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ می‌توان از مشارکت اقشار مختلف مردم از دانش‌آموزان، گروه‌های مردم‌نهاد، بانوان و… بهره برد.

 سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه روزانه ۶۰۰ تن زباله در شهر رشت تولید می‌شود که باید در راستای کاهش این میزان برنامه‌ریزی شود، گفت: مدیریت پسماند در شهرستان رشت بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا علاوه بر شهروندان ما با حجم بالای ورود گردشگران در مناسبت‌های مختلف مواجهیم که انبوهی از زباله تولید می‌شود و نیازمند کاهش این میزان هستیم.

 عاشوری، استفاده از ظرفیت‌های فنّاوری‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان را برای کاهش میزان پسماند ضروری دانست.

 وی بر نقش دهیاران و شهرداران در مدیریت پسماند تأکید کرد و گفت: تفکیک زباله از مبدأ به فرهنگ‌سازی نیازمند است این در حالی است که هنوز در نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی این طرح اقدامات قابل توجه و منسجمی انجام نشده است.

 سرپرست فرمانداری رشت در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران مربوطه باید تفکیک زباله از مبدأ و مدیریت یکپارچه و منسجم پسماند را در دستور کار خود قرار دهند.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه