رئیس‌کل دادگستری گیلان:

فرمانداری رشت در ساماندهی متکدیان به وظایفش عمل نکرد

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه فرمانداری رشت به وظایف خود در اجرای دستورالعمل ساماندهی متکدیان عمل نکرده است، گفت: با توجه به فراوانی متکدیان در سطح شهر، نیروی انتظامی و همکاران قضایی ما در دادسراها دستورات لازم برای جمع‌آوری متکدیان را صادر کنند.

فرمانداری رشت در ساماندهی متکدیان به وظایفش عمل نکرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی دادگستری گیلان امروز که با دستور کار اجرایی‌کردن آیین‌نامه ساماندهی افراد بی‌خانمان و متکدی استان برگزار شد با انتقاد از دستگاه‌های اجرایی در انجام‌ندادن وظایف محوله خود، اظهار کرد: از سال ۱۳۷۸ آیین‌نامه و دستورالعملی از سوی شورای عالی اداری برای ساماندهی افراد بی‌خانمان و متکدی در شهرهای پر جمعیت کشور تدوین شد، اما تاکنون در رشت در این خصوص اقدام اساسی نشده است.

وی با بیان اینکه فرمانداری رشت در اجرای دستورالعمل ساماندهی متکدیان به وظایف خود عمل نکرده است، افزود: همه افراد باید نسبت به تکالیف خود مسئول و پاسخگو باشند و به وظایف قانونی خود عمل کنند.

رئیس‌کل دادگستری گیلان همچنین با تأکید بر انجام درست تکالیف محوله از سوی فرمانداری و شهرداری گفت: با تشکیل هیئت موضوع ماده ۱۳ در استانداری، مشخص‌کردن مکانی با ظرفیت حداقل ۱۰۰ نفر با امکانات مناسب و نظارت و مراقبت ۲۴ ساعته در خور جامعهٔ هدف اقدام کنند.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه تکدی‌گری بر اساس قوانین جرم است، گفت: نیروی انتظامی با همکاری دستگاه قضایی و شهرداری‌ها نسبت به جمع‌آوری متکدیان اقدام کند.

رحیم شوقی شهردار رشت نیز در این نشست، گفت: در حال حاضر یک گرم‌خانه و یک سامانکده با ظرفیت حدود ۵۰ نفر در رشت فعال و دو سامانکده هم در این شهر در حال تعمیر است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند برای اعلام درخواست‌های خود در تمامی حوزه‌های مربوط به شهرداری با شماره تلفن ۱۳۷ تماس بگیرند.

آریا طوفانی مسئول معاونت امور اجتماعی بهزیستی گیلان نیز گفت: بر اساس آمارها بهزیستی ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش دارد و ۱۷۰ نفر از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در خانه‌های شبانه‌روزی استان نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۹۷۰ نفر از فرزندانی که والدینشان صلاحیت نداشتند هم به افراد قیم به عنوان شبه‌خانواده سپرده شده‌اند، خاطرنشان کرد: گیلان ۶ مرکز نگهداری بیماران روانی با پذیرش ۷۰۰ نفر دارد که ۴ مرکز در رشت فعال است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده مواردی همچون سالمند آزاری، کودک‌آزاری، همسرآزاری را از طریق سامانه اورژانس اجتماعی به شماره تلفن ۱۲۳ اطلاع دهند.

 انتهای خبر/

منبع: صداوسیما

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه