یک قاضی در رشت متهم را به اهدای کتاب محکوم کرد

با حکم یکی از قضات دادگستری استان گیلان و در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، یک متهم به اهدای کتاب به کتابخانه خاتم‌الانبیا (ص) رشت محکوم شد.

یک قاضی در رشت متهم را به اهدای کتاب محکوم کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» یکی از قضات حوزه قضایی گیلان در راستای اجرای ماده ۶۴ قانون آیین دادرسی کیفری، قانون مجازات جایگزین حبس، یکی از متهمین پرونده خود را به خرید مجموعه شش‌جلدی «مجموعه تنقیح شده قوانین و مقررات کیفری کاربردی» بجای مجازات زندان محکوم کرد.

 این مجموعه شش‌جلدی اثر پژوهش قوه قضاییه ناشر مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضائیه در ۸۸۷ صفحه به ارزش ۲۰ میلیون ریال شامل آیین‌نامه‌های قضایی و قوانین مجازات‌های اسلامی در حوزه‌های مختلفی چون جرائم اقتصادی، مواد مخدر و داروهای روان‌گردان، امور پزشکی دارویی، خوردنی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و درمانی، جرایم علیه افراد، جرایم علیه امنیت پرواز و هواپیما، ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، امور دریایی است.

 همچنین آیین‌نامه‌های بی‌سیم‌های اختصاصی، امور سمعی و بصری و تجهیزات ماهواره، مطبوعات، جمعیت‌ها و انجمن‌ها، اسناد محرمانه و سری، ثبت‌احوال و اسناد سجلی، امتحانات و آزمون‌ها گذرنامه، ورود و اقامت اتباع بیگانه، محیط‌زیست صید و شکار، فضای سبز و آب، جنگل‌ها و مراتع، معادن آثار ملی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی، شهرداری، عمران و نوسازی شهری، نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان از دیگر موضوعات این کتاب‌هاست.

 اجرای قانون مجازات فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی جایگزین حبس به‌موجب تفاهم‌نامه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به‌منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین آحاد مردم و رفع نیازهای کتابخانه‌های عمومی در حال اجرا است.

 گیلان دارای ۸۵ باب کتابخانه عمومی، ۱۵ باب مشارکتی و یک باب مستقل فعال است.

انتهای خبر/

منبع: ایبنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه