فرمانده نیروی دریایی ارتش:

امنیت دریایی پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: افزایش هماهنگی، نجات کشتی‌های تجاری تحت تهاجم و مقابله با تحرکات تروریستی مهم‌ترین محور‌های روز نخست رزمایش بود.

امنیت دریایی پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ است

به گزارش هشت‌دی، دریادار شهرام ایرانی در رزمایش رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با اشاره به اینکه در ادامه این رزمایش که با حضور  کشورهای چین و روسیه و با اعزام شناورهایشان در منطقه برگزار شد، اظهار کرد: در گام نخست تیراندازی در طول شب و تاریکی بر علیه تهدیدات خطوط دریانوردی انجام شد.

وی با بیان اینکه بحث برقراری ارتباط با سیستم‌های ارتباطی بصری و خارج از رادیو و در کنار آن بحث انتقال اطلاعات جمع‌آوری شده توسط شناورها به یکدیگر را داشتیم، افزود: مبحث اصلی در این رزمایش برقراری امنیت منطقه در طول شب است تا دریانوردان با آرامش و آسایش بیشتری ماموریتشان را انجام بدهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اعلام اینکه امنیت همه دریانوردان جهان برای ما اهمیت دارد، و مقابله با تروریسم دریایی جزو اهداف رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ است، تصریح کرد: امروز برخی نیرو‌های غیر موجه با حضور در منطقه چالش‌هایی را ایجاد کرده‌اند که باید مدیریت و هدایت می‌شد لذا همه ابزار چه در حوزه شناوری و چه در حوزه پروازی به کار گرفته شد و به میدان آمد و همه تمرینات پیش‌بینی شده با موفقیت انجام شد.

دریادار ایرانی با اشاره به راه حل اول برای ریشه‌کن کردن نیرو‌های غیرموجه در منطقه بیان کرد: راه اول، کنار یکدیگر قرار گرفتن کشور‌های منطقه در قالب آیونز است که می‌توانند امنیت منطقه و ایمنی دریانوردان را تأمین کنند. چراکه هم دانش و قدرت و هم تجهیزات این کار را دارند. گام دوم هم ایجاد ائتلاف توسط کشور‌هایی است که احترام متقابل را متوجه می‌شود و به منافع یکدیگر احترام می‌گذارند. این کشور‌ها می‌توانند با ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای بر پایه احترام به جامعه بشری به ویژه جامعه دریانوردان در خصوص تامین امنیت منطقه تلاش کنند.

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ چهارمین رزمایش مرکب دریایی از رزمایش‌‌های ایران، روسیه و چین است که امسال در حال برگزاری است از شب گذشته در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. در این دوره دو کشور قزاقستان و پاکستان نیز به عنوان کشورهای ناظر حضور دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه