فرمانده نیروی دریایی ارتش:

ناوشکن دیلمان به دریای شمال الحاق می‌شود + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دریای خزر دریای صلح و دوستی است و ناوشکن جمهوری اسلامی، با نام «دیلمان» به عنوان یک شناور قدرتمند در حوزه‌های کشف و رهگیری و امداد و نجات قرار است در دریای شمال الحاق شود.

ناوشکن دیلمان به دریای شمال الحاق می‌شود + فیلم

به گزارش هشت‌دی دریادار شهرام ایرانی امروز در حاشیه برگزاری نشست خبری به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه ناوشکن دیلمان آخرین مدل کلاس جماران است، اظهار کرد: تجهیزات این ناوشکن به‌روزرسانی شده و متناسب با تجربیات ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش است.

وی در ادامه با بیان اینکه ناوشکن دیلمان می‌تواند به عنوان یک شناور قدرتمند در حوزه‌های کشف و رهگیری و امداد و نجات ایفای نقش کند، افزود: دریای خزر دریای صلح و دوستی است و آنچه که امروز به عنوان ناوشکن جمهوری اسلامی، با نام «دیلمان» قرار است در دریای شمال الحاق شود، دو محور اصلی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص دو محور اصلی ناوشکن دیلمان تصریح کرد: بحث تأمین امنیت کشتیرانی محور اول است، چون دریای خزر شرایط خاص خودش را دارد و برای همین باید شناوری مناسب با محیط دریای خزر همیشه در صحنه حضور داشته باشد. از طرفی محور دوم این است که چون تمامی مراکز آموزشی نیروی دریایی در شمال کشور هستند، می‌بایست یک شناور برای ارتقاء مهارت دانشجویان در دریای خزر حضور می‌یافت.

دریادار ایرانی در پایان خاطرنشان کرد: ما در دریای جنوب دو رزمایش در دستور کار داریم، یک رزمایش امداد و نجات با کشور عمان که در این رزمایش از کشورهای دیگر هم دعوت شده و در ادامه یک رزمایش امنیت پایدار که تا سال گذشته با حضور سه کشور انجام می‌شد، امسال کشورهای بیشتری از قاره‌های مختلف به عنوان یگان عمل‌کننده و کشور ناظر در این رزمایش حضور خواهند یافت، محدوده این رزمایش شمال اقیانوس هند خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه