فرمانده نیروی دریایی ارتش:

ناوشکن دیلمان آماده الحاق به نیروی دریایی است + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ناوشکن ساخته‌شده دیلمان از ناوشکن دنا جدیدتر است، گفت: این ناوشکن جدید آماده الحاق به نیروی دریایی در انزلی است.

ناوشکن دیلمان آماده الحاق به نیروی دریایی است + فیلم

به گزارش هشت‌دی امیر دریادار شهرام ایرانی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: نقش نیروی دریایی راهبرد در دفاع مقدس بر راهبرد عدم غافلگیری در مقابل دشمن (قبل از شروع جنگ) و راهبرد تثبیت موقعیت در جنگ بود.

وی با اشاره به اینکه سلسله عملیات اقتدار هم‌زمان با شروع جنگ آغاز شد و اسکورت یگان‌های نفتکش خودی از خلیج‌فارس به دریای عمان و یگان‌های تجاری با کالای ویژه به بنادر کشور انجام شد، افزود: اقتدار ما شما دانشجویان هستید و از صنعت و علم شما می‌توانیم خودمان را تغذیه کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به دلایل حرکت ناوگروه ۸۶ از شرق اشاره و تصریح کرد: با استفاده از نرم‌افزار تمام شرایط مسیر ناوگروه ۸۶ را بررسی می‌کردیم و دلایل شروع حرکت از سمت شرق هم همین مورد بوده است. الحمدلله اعضای ناوگروه ۸۶ در طول مسیر حتی یک خطا هم انجام ندادند. در طول توقف در کشور برزیل هم سیاسیون و هم مردمشان اعلام کردند تا به امروز همچنین سربازان دریایی را ندیده بودیم.

دریادار ایرانی گفت: در قطب جنوب این فرصت برای ما هست که ورود کنیم، یکی از دلایل این کار این است که از سواحل مکران مستقیماً به قطب جنوب وصل هستیم. حضور در قطب جنوب نیز حضور عملی خواهد بود.

برنامه آینده نیروی دریایی ارتش حضور در قطب جنوب است

وی به برنامه آینده نیروی دریایی ارتش که حضور در قطب جنوب است اشاره و بیان کرد: موقعیت قطب جنوب از چند بعد مهم است، یک بعد آن در حوزه نظامی است و بهترین مقر برای کنترل موشک‌های بالستیک است. برنامه ما در آینده این است که پرچم پر افتخار ایران را در قطب جنوب نیز بالا ببریم و یک کار مشترک نظامی و علمی در آن منطقه اجرا کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: مهم این است که در قطب جنوب حضور مستقل و با اقتدار داشته باشیم. پایگاه هم از نظر ایجاد سازه و سرما و گرما و هم راه ارتباطی باید تأمین شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه بدنه کشتی‌ها هم باید برای این مأموریت آماده شود و یخ‌شکن شوند و بدنه تحرکی آن‌ها معمولاً هسته‌ای است، خاطرنشان کرد: ناوشکن دیلمان آماده الحاق است که از ناوشکن دنا نیز جدیدتر است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه