فرماندار رشت خبر داد:

پیشرفت ۲۷ درصدی بهسازی محل دفن زباله در سراوان رشت

فرماندار رشت گفت: عملیات ساماندهی دفنگاه سراوان هم‌اکنون از پیشرفت ۲۷ درصدی برخوردار بوده‌ که پنج درصد بیشتر از برنامه زمانبندی است. با تکمیل خطوط انتقال و جمع‌آوری شیرابه در حوضچه‌های پیش‌بینی شده و پمپاژ به تصفیه‌خانه، بزودی مشکل پهنه سراوان رفع می‌شود.

پیشرفت ۲۷ درصدی بهسازی محل دفن زباله در سراوان رشت

به گزارش هشت‌دی، حمیدرضا امام‌پناهی امروز در بازدید از لندفیل زباله سراوان و مجموعه تاسیسات کارخانه کود آلی لاکان که به اتفاق امام جمعه و دادستان سنگر، رئیس شورای شهر رشت، سرپرست شهرداری این شهر و با همراهی برخی از معتمدین و اهالی سراوان صورت پذیرفت، در گفتگو با خبرنگاران ضمن تشکر از صبوری مردم فهیم منطقه، اظهار کرد: خوشبختانه با اراده دولت سیزدهم  تاکیدات و پیگیری مستمر استاندار محترم و تلاش کارگزاران دولت، بهسازی لندفیل و ترمیم کم‌کاری‌های قریب چهار دهه ای در قبال مسئله سراوان، با سرعت خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به کارهای صورت گرفته در محل لندفیل از قبیل زباله‌برداری، اجرای لوله‌های زهکش، ایجاد پشته‌های خاکی، پوشش روی زباله و دیواره‌سازی برای جلوگیری از رانش کوه زباله افزود: عملیات ساماندهی دفنگاه سراوان هم‌اکنون از پیشرفت ۲۷ درصدی برخوردار بوده‌ که پنج درصد بیشتر از برنامه زمانبندی است و ان‌شاءالله با تکمیل خطوط انتقال و جمع‌آوری شیرابه در حوضچه‌های پیش‌بینی شده و پمپاژ به تصفیه‌خانه، بزودی مشکل پهنه سراوان مرتفع خواهد شد.

فرماندار رشت با بیان اینکه با بهره‌برداری از دو خط پردازش جدید در کارخانه کود آلی مجموعا به ظرفیت روزانه ۵۰۰ تن، ظرفیت مجموعه خطوط این کارخانه به هزار تن افزایش خواهد یافت،خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری کامل از خطوط تفکیک کود آلی و تبدیل ۵۰ درصدی زباله به کود و مواد بازیافتی، باقی‌مانده زباله وارد شده به کارخانه بصورت زباله خشک و بدون شیرابه خواهد بود. پروژه کارخانه کود آلی حدود ۹۵ درصد پیشرفت داشته و امیدوار به بهره‌برداری کامل از آن تا پایان سال جاری هستیم.

https://rasht.gilan.ir/sites/rasht.gov.ir/files/1/12/22/gallery/005.jpghttps://rasht.gilan.ir/sites/rasht.gov.ir/files/1/12/22/gallery/016.jpghttps://rasht.gilan.ir/sites/rasht.gov.ir/files/1/12/22/gallery/003.jpghttps://rasht.gilan.ir/sites/rasht.gov.ir/files/1/12/22/gallery/004.jpg

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه