فرماندار رشت:

نظام جمهوری اسلامی تعیین‌کننده معادلات جهانی است

فرماندار رشت با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی تعیین‌کننده معادلات جهانی است، گفت: تمام این افتخارات با وجود محاصره و تحریم‌های سخت و ظالمانه دشمنان رقم خورده است.

نظام جمهوری اسلامی تعیین‌کننده معادلات جهانی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» کیا عاشوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر ضمن گرامیداشت این ایام، اظهار کرد: انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و تمام جهان زیر سیطره و استعمار این دو قطب قرار داشتند.

وی به انقلاب اسلامی به عنوان یک معجزه اشاره کرد و گفت: این انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، موقعیت و شرایط ژئوپلوتیک جهانی تغییر کرد و میدان راهبرد و توازن قدرت را دچار چالش کرد.

فرماندار رشت تصریح کرد: نسل جوان و نوجوان این کشور سکاندار نظام و انقلاب در آینده هستند اما متاسفانه این نسل نسبت به تاریخ انقلاب آگاهی کافی ندارند لذا مسئولیت خطیر تبیین و روشنگری برعهده اصحاب رسانه قرار دارد.

عاشوری با اشاره به قدرت مادی و معنوی نظام جمهوری اسلامی، بیان کرد: بُعد معنوی شامل میزان اثرگذاری کشورها بر یکدیگر است لذا آنچه که باعث ارتقای معنوی انقلاب شد دین اسلام بود که به وسیله درایت رهبری و ممزوجیت دین، ملیت و قومیت به سوی روشنگری و تقویت هویت اسلامی و ایرانی سوق داده شد.

وی با مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب، ادامه داد: عدم قدرت تصمیم‌گیری و اختیار در سرنوشت کشور، وجود مظاهر غربی، رواج فساد به وسیله سوء استفاده ابزاری از زنان، بی‌سوادی، عدم بهداشت و درمان مناسب، عدم عمران و آبادانی، نبود امکانات اولیه مثل آب، برق و گاز، کمبود مراکز آموزشی از جمله کمبودهای کشور در قبل از انقلاب است که با آنچه که اکنون به دست آورده‌ایم، قابل قیاس نیست.

فرماندار رشت با بیان اینکه امروز مردم تعیین‌کننده سرنوشت خودشان هستند و‌ نیازی به دخالت بیگانگان نیست، گفت: امروز شاهد توزیع عادلانه در حوزه امکانات و سوادآموزی بین شهر و روستا هستیم و در حوزه نظامی و علمی شاهد اتفاقات خوبی هستیم لذا ماموریت اقتدار ۳۶۰ دریانوردان نیروی دریایی و پرتاب سه ماهواره ایرانی نمونه‌ای از این افتخارات است.

عاشوری با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی تعیین‌کننده معادلات جهانی است، گفت: تمام این افتخارات با وجود محاصره و تحریم‌های سخت و ظالمانه و حب و بغض‌های دشمنان رقم خورده است لذا این پیشرفت‌ها را مدیون خون شهدا و درایت رهبری هستیم.

وی تصریح کرد: درک درست دستاوردهای انقلاب برای نسل جدید، سبب‌ساز دستیابی به تمدن نوین اسلامی می‌تواند، باشد.

بهره‌برداری از ۲۳۶ پروژه‌ در شهرستان رشت

فرماندار رشت از افتتاح و بهره‌برداری ۲۳۶ پروژه‌ مختلف در ایام دهه فجر در سطح شهرستان خبر داد و گفت: این طرح‌ها با یک افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته با جمع اعتبارات ۵ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان در حال بهره‌برداری است که از این تعداد ۲۰۴ پروژه دولتی با اعتبار ۷۵۷ میلیارد تومان و ۳۲ طرح خصوصی به میزان چهار هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان است.

عاشوری افزود: در حوزه عمران شهری و روستایی تعداد ۸۷ پروژه با هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به سایر پروژه‌های مرتبط اشاره کرد و گفت: احداث ابنیه و تاسیسات سالن بویلرهای زباله‌سوز، احداث دیواره حاشیه رودخانه زرجوب در محله دباغیان، اجرای پیاده‌راه سازی و سنگفرش، آسفالت، لکه‌گیری و روکش به طول ۳۳ کیلومتر و … از جمله مواردی است که در دست افتتاح است.

فرماندار رشت تصریح کرد: اجرای ۷/۵ کیلومتر فاضلاب بهداشتی، حفر دو حلقه چاه و ۵۰ کیلومتر توسعه شبکه در قالب محرومیت‌زدایی در دست اجرا است.

عاشوری به تعداد ۸۸ پروژه در حوزه برق اشاره و عنوان کرد: این طرح‌ها شامل ۲۵۰ کیلومتر کابل خودنگهدار، ۴۵ دستگاه ترانس جدید و تقویت ۱۲۵ دستگاه ترانس است که با هزینه‌کرد ۴۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ۳ پروژه در حوزه کشاورزی و آبخیزداری به ارزش ۳ میلیارد تومان، ۲۷ پروژه در حوزه احداث مسکن مددجویی و اشتغالزایی به ارزش ۷ میلیارد تومان، ۲ طرح در حوزه صنعت و طرح‌های اشتغال‌زا به ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان، ۶ پروژه در حوزه گردشگری به ارزش ۲۲ میلیارد تومان، ۱۹ پروژه در حوزه صنعت به ارزش ۴ میلیارد و ۷۵۴ میلیون تومان، ۱۰ پروژه در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به ارزش ۲۵ میلیارد تومان و ۹ پروژه در حوزه‌های مختلف با هزینه‌کرد ۳۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار رشت از برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در حوزه رشت و خمام خبر داد و گفت: ۱۲ هزار عوامل اجرایی، ۵۹۰ شعبه اخذ رای در ۲۹۸ شهر و ۲۹۳ روستا و ۱۵ صندوق سیار در نظر گرفته شده است همچنین در رشت ۱۲۷ نامزد انتخاباتی به رقابت خواهند پرداخت.

عاشوری در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات چهار راهبرد بر طبق منویات رهبری است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه