آیت الله فلاحتی: شاخصه اصلی پیشرفت هر جامعه، کیفیت علمی دانشگاه ها آن جامعه است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: یکی از شاخصه‌های اصلی پیشرفت هر جامعه کیفیت علمی دانشگاه‌های آن جامعه است.

آیت الله فلاحتی: شاخصه اصلی پیشرفت هر جامعه، کیفیت علمی دانشگاه ها آن جامعه است

به گزارش ۸دی،آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به لزوم حمایت از دانشجویان نخبه و ایده پرداز در دانشگاه‌ها گفت: همه باید برای ارتقای سطح علمی مراکز دانشگاهی تلاش کنیم تا دسترسی به قله‌های علم در کشور تسریع یابد.

وی افزود : یکی از شاخصه‌های اصلی پیشرفت هر جامعه کیفیت علمی دانشگاه‌های آن جامعه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاهی گیلان افزود: این استان از دیرباز مهد عالمان و اساتید بزرگی است و به لحاظ تعداد دانشگاه و رتبه علمی در موقعیت خوبی قراردارد.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: گیلان به دلیل موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی جز استان‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود و وزارت علوم می‌تواند با توسعه و گسترش علوم کشاورزی به خودکفایی محصولات تولید داخل کمک کند۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری هم در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ۷۷ هزار سند علمی در دانشگا‌های جهان از دانشجویان ایرانی وجود دارد که ۳۵ درصد با مشارکت دانشگاه‌ها و اساتید خارجی انجام شده است.

وی افزود: بیش از ۳ میلیون و‌ ۱۰۰ هزار دانشجو در کشور مشغول تحصیلند که ۱۵۰ هزار نفر از این دانشجویان، در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: کشور ما از لحاظ علمی هر روز در حال پیشرفت است و ما در زمینه تولید علم برنامه ریزی جدی داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه