اخراج اساتید دانشگاه؛ از دروغ رسانه‌ای تا موج‌سواری انتخاباتی!

در حالی جریان اصلاح‌طلب بر موج رسانه‌ای بی‌بی‌سی و ادعای اخراج اساتید دانشگاه‌های کشور سوار شده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد لیست منتشر شده جعلی است.

اخراج اساتید دانشگاه؛ از دروغ رسانه‌ای تا موج‌سواری انتخاباتی!

به گزارش هشت‌دی، به نقل از خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ این روزها بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و ایران اینترنشنال با انتشار خبری تحت عنوان اخراج اساتید از دانشگاه‌های کشور، به دنبال ایجاد یک موج رسانه‌ای برای بازگرداندن پایگاه اجتماعی خود در بین مردم و کلیدزدن آشوب و ناآرامی در کشور است.

در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان رهبری؛ درحالی‌که جریان ضدانقلاب در تلاش بود تا به بهانه شعار زن، زندگی، آزادی؛ آتش ناآرامی‌های سال گذشته را همچنان روشن نگه دارد، اما ایجاد آرامش در کشور و بازگشت اعتماد عمومی به دولت و دستاوردهای آن به‌ویژه در حوزه سیاست خارجی باعث شد این جریان در موضوع موج‌سواری رسانه‌ای خود با این بهانه ناکام بماند.

از سوی دیگر با تصمیمی قاطع قوای سه‌گانه در تصویب و قانونی کردنی لایحه حجاب و عفاف، بسیاری از سلبریتی‌هایی که عروسک خیمه‌شب‌بازی اپوزیسیون خارج‌نشین شده و ندای اعتراض سر دادند هم نتوانستند قاطبه جامعه ایران را با خود همراه کنند.

همین سرخوردگی بهانه‌ای شد تا در آستانه انتخابات، اخراج اساتید از سوی رسانه‌های ضدانقلاب عامل تازه‌ای برای تحریک جامعه تبدیل شود.

البته تلاش بی‌بی‌سی و رسانه‌های همسو با آن با اظهارنظرهای جریان اصلاح‌طلب در داخل در حال تکمیل‌کردن پازل آشوب است.

از دروغ تا موج‌سواری انتخابات

ادعای اخراج اساتید دانشگاه در حالی از سوی رسانه سلطنتی انگلیس و رسانه‌های هم‌صدا با آن در حال وایرال‌شدن است که بررسی‌های کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی حاکی از آن است که برخی از اساتیدی که ادعای اخراج آنها در رسانه‌ها مطرح شده اساساً در قید حیات نیستند.

حسین علی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفتگویی در این باره عنوان کرده است: بررسی‌های مختلف نشان‌دهنده آن است که این لیست‌ها و فضاسازی‌ها باانگیزه سیاسی انجام شده و صحت ندارد.

وی این را هم گفته که به‌عنوان‌مثال در یک مورد عضو هیئت‌علمی دانشگاه قم محمدرضا اباذری که در ایام کرونا به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست‌داده جزو لیست اساتید اخراج شده از دانشگاه توسط اصلاح‌طلبان قرار گرفته است.

اخراج اساتید اسم رمز جریان سیاسی منزوی

به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان که این روزها دچار بحران درون‌حزبی شده و بیش از گذشته به انزوای سیاسی رفتند در پی یافتن پایگاه اجتماعی و بازگشت به عرصه سیاسی، اخراج اساتید را به‌عنوان اسم رمز خود انتخاب کرده است.

پیش‌ازاین اصلاح‌طلبان بر موج شعار زن، زندگی، آزادی سوار بود، اما برخی چهره‌های سیاسی همچون علی مطهری گفته بودند این جریان باتکیه‌بر این تحرکات قادر نخواهد بود برای خود پایگاه اجتماعی دست‌وپا کند.

به نظر می‌رسد این بار هم با اسم رمز اخراج اساتید، دستاوردی برای جریان اصلاح‌طلب در داخل و اپوزیسیون خارج‌نشین به وجود نخواهد آمد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه