مرحبا: تمرکز زدایی با نامه، بخشنامه و مصاحبه اتفاق نمی افتد

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: تمرکززدایی با نامه، بخشنامه و مصاحبه رقم نمی خورد باید تصمیمات اساسی گرفته شود و اختیارات قانونی داده شود، بنابراین مهم است فرایند قانونی برای تفویض اختیارات صورت گیرد.

مرحبا: تمرکز زدایی با نامه، بخشنامه و مصاحبه اتفاق نمی افتد

به گزارش ۸دی،غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ساختار حکمرانی اجرایی بر مبنای مدیریت متمرکز است گفت: مدیریت متمرکز با توجه به گستردگی و پر جمعیت بودن کشور، تعداد شهرستان‌ها و دور بودن بسیاری از استان ها و شهرستان ها  نسبت به پایتخت، فرایند تصمیم گیری منطبق با واقعیت های موجود در استان ها و شهرستان ها نبوده است.

وی بیان کرد: اگر نگاه بخشی یا منطقه ای و قومی در کنار مدیریت متمرکز لحاظ شود طبیعتا تصمیم گیری در شهرستان ها و استان ها مسموم می شود و آن طور که باید و شاید شاهد اثربخشی تصمیمات نخواهیم بود. تمرکززدایی و استفاده از قابلیت های اجرایی و مدیریتی در شهرستان ها آثار بسیار سودآوری به دنبال دارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس افزود: با تمرکززدایی مسئولیت پذیری و حس مفید بودن به استان ها القا می شود، مدیران و کارشناسانی که در استان ها وجود دارند با توجه به اشراف اطلاعاتی که نسبت به مناطق دارند بهتر و اثربخش تر می توانند تصمیم گیری کنند. توزیع اعتبارات به همین منوال به درستی انجام می شود البته به شرطی که در داخل استان ها دوباره دچار نگاه های بخشی، قومیتی و جناحی نشویم و اجازه ندهیم این آسیب مجدد تکرار شود.

مرحبا با تاکید براینکه از تمرکز زدایی و تفویض اختیار استقبال می کنیم، اظهار داشت: افزایش اختیارات استانداران و مدیران کل در استان ها مثبت ارزیابی می شود اما تا امروز چنین اتفاقی رخ نداده و شاهد تفویض اختیارات نبوده ایم. تمرکززدایی با نامه، بخشنامه و مصاحبه رقم نمی خورد باید تصمیمات اساسی گرفته شود، اختیارات قانونی داده شود تا اگر تصمیم گیری گرفتند پاسخگو باشند بنابراین مهم است فرایند قانونی برای تفویض اختیارات صورت گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه