نماینده مردم آستارا در مجلس مطرح کرد:

مدیریت صحیح بنادر را فعال می‌کند نه تعطیلی بنادر دیگر!

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در واکنش به بازنشر کلیپی از سخنان نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی، گفت: تمام بنادر دریای خزر متعلق به کشور ایران هستند و این بازاریابی و مدیریت صحیح است که بنادر را فعال می‌کند نه تعطیلی بنادر دیگر و این قبیل صحبت‌ها هم خدشه‌ای به دیگر بنادر از جمله بندر آستارا وارد نخواهد شد.

مدیریت صحیح بنادر را فعال می‌کند نه تعطیلی بنادر دیگر!

به گزارش هشت‌دی غلامرضا مرحبا در واکنش به بازنشر اظهارات احمد دنیامالی نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بندر آستارا یکی از بنادر خوش‌آتیه، مهم و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر است که به‌موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

 وی با اشاره به اهمیت این بندر تصریح کرد: این بندر تنها بندر خصوصی دریای خزر است و به علت موقعیت استراتژیک خاصی که شهرستان آستارا دارد از اهمیت خاصی برخوردار است.

 مرحبا ادامه داد: در گذشته این بندر به علت تنگ‌نظری‌های موجود دچار مشکلاتی بوده از جمله به علت عدم لایروبی به‌موقع تا مرحله تجمیع نیز رسیده بود؛ اما بعد از سفر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به آستارا و تصویب ضرورت لایروبی این بندر تمام ظرفیت لایروبی دریای خزر در شهرستان آستارا جمع شد و در کمتر از یک ماه بندر لایروبی و تحویل بهره‌بردار گردید.

 وی افزود: در حال حاضر به علت شرایط اقلیمی و همچنین ضرورت عقد قرارداد جدید بین شرکت بهره‌بردار بخش خصوصی و سازمان بنادر مشکلاتی برای بندر آستارا پیش‌آمده که با پیگیری‌های لازم به‌زودی مرتفع خواهد شد.

بندر آستارا از اهمیت بسزایی در نقطه صفر مرزی برخوردار است

 نماینده مردم آستارا تصریح کرد: اما آنچه دارای اهمیت است این است که این بندر قبل از اینکه بندر آستارا باشد یک بندر ایرانی است و برای کشور جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسزایی در نقطه صفر مرزی برخوردار است، این بندر زنده است و همیشه زنده خواهد ماند.

 وی در خصوص انتشار کلیپ کوتاه اما پرحاشیه‌ای که اخیراً بازنشر شده، عنوان کرد: اخیراً کلیپی پخش شده که متعلق به ماه‌ها پیش است و در زمان خودش پاسخ لازم داده شده است، اما پخش آن در شرایط فعلی قطعاً با اهداف تبلیغاتی و انتخاباتی انجام شده است و مردمان بندر آستارا و بندر انزلی از دیرباز دارای روابط صمیمانه خوبی با هم بوده‌اند و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند.

 مرحبا ادامه داد: باعث تأسف است که برخی‌ها برای فریب افکار عمومی به چنین مستمسکاتی دست می‌اندازند،
مرحبا افزود: لازم است به همکار عزیزم جناب آقای دنیامالی گوشزد بکنم که بندر آستارا در حوزه انتخاباتی شما قرار ندارد و شما باید در همان حوزه‌ای که مسئولیت دارید و توسط مردم برای خدمتگزاری انتخاب شده‌اید پاسخگو باشید.

 مرحبا گفت: اگر بندر انزلی دارای مشکلاتی است و از طرف تجار و خطوط کشتیرانی مورد توجه قرار نمی‌گیرد سؤال اینجاست چرا بندر کاسپین ساخته شد؟ شما نمی‌توانید بنادر دریای خزر را تعطیل بکنید تا بندر انزلی زنده بماند.

بازاریابی و مدیریت صحیح است که بنادر را فعال می‌کند نه تعطیلی بنادر دیگر!

 مرحبا خطاب به نماینده انزلی گفت: تمام بنادر دریای خزر متعلق به کشور ایران هستند و با توجه به تصمیمات و تمهیداتی که اتخاذ می‌شود باید به فعالیت خود ادامه دهند و این بازاریابی و مدیریت صحیح است که بنادر را فعال می‌کند نه تعطیلی بنادر دیگر و با این قبیل صحبت‌ها هم خدشه‌ای به دیگر بنادر از جمله بندر آستارا وارد نخواهد شد و همان‌گونه که عرض کردم بیشتر مصرف داخلی در زمان انتخابات را دارد.

 مرحبا در پایان ادامه داد: قطعاً سازمان بنادر و دریانوردی به‌عنوان متولی وقعی به این قبیل اظهارات نخواهد گذاشت و به وظیفه ذاتی خود عمل خواهد کرد، لذا هم به مردم عزیزمان در شهرستان آستارا عرض می‌کنم هم به همکار عزیزم و هم به مردمان عزیز بندر انزلی که در چنین شرایط حساسی باید هوشیار بود و اجازه ایجاد تفرقه را نداد.

 وی بیان کرد: بندر آستارا و بندر انزلی همانگونه که عرض کردم با بازاریابی و مدیریت صحیح می‌توانند به وظیفه خود عمل کنند و با این قبیل صحبت‌ها هیچ‌گونه تغییری در فرایند بنادر ما اتفاق نخواهد افتاد.

 نماینده مردم آستارا عنوان کرد: بسیار متأسف هستم از اینکه یک مسئله ساده فنی وسیله‌ای برای فریب افکار عمومی قرار بگیرد و در این شرایط که در آستانه انتخابات هستیم از این مسئله برای فریب افکار عمومی استفاده شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه