نماینده آستارا:

خسارات سیل آستارا با وام‌های کم‌بهره جبران شود

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم سنگین خسارات سیل در این شهرستان گفت: امیدواریم بخشی از کمک‌های بلاعوض یا وام‌های کم‌بهره به دست مردم برسد تا از این وضعیت خارج شوند.

خسارات سیل آستارا با وام‌های کم‌بهره جبران شود

به گزارش هشت‌دی غلامرضا مرحبا امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: از صبح دوشنبه طی هماهنگی با فرماندار تقسیم کار در راستای مدیریت شرایط صورت گرفت.

وی به شرایط بحرانی حاکم بر منطقه اشاره کرد و افزود: در این‌گونه اتفاقات معمولاً خسارات مالی و جانی بر مردم تحمیل می‌شود که در چنین شرایطی نیازمند اقدامات فوری از سوی مسئولان هستیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضمن دریافت گزارشی از فرماندار در خصوص وضعیت شهرستان، با معاون اجرایی رئیس‌جمهور و مخبر معاون اول آیت‌الله رئیسی دیداری داشتم و بلافاصله از سوی استاندار تیمی به سرپرستی وی به آستارا فرستاده شد.

مرحبا با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مسئولان و گروه‌های مختلف امدادی بیان کرد: بازدیدی از مناطق مختلف شهرستان نیز صورت گرفت که با استقبال مردم مواجه شدیم؛ لذا این ارتباط خوب نشان‌دهنده صبوری و قناعت مردم است که لازم است بیش‌ازپیش به مشکلاتشان رسیدگی کنیم.

وی اضافه کرد: با فروکش نمودن سیل طی۲۴ ساعت گذشته، امروز یک ارزیابی کلی از زیرساخت‌ها در تمامی حوزه‌ها انجام شد که بیش از ۶۰۰ میلیارد برآورد اولیه شده است.

نماینده آستارا گفت: باتوجه‌به اهمیت راه‌های ارتباطی شهرستان به‌عنوان یکی از محورهای مواصلاتی کشور، استاندار فارغ از هرگونه تشریفات برگزاری مناقصه دستور حضور پیمانکار را در جهت رفع ریزش دیواره رودخانه‌ها و پل‌های مسدود شده را صادر کرد؛ لذا در بازدیدی که امروز صورت گرفت تمامی نیروها در حال فعالیت هستند.

مرحبا با اشاره به حجم سنگین خسارات در منطقه کشاورز، شالیزار و خلیل‌آباد بیان کرد: امیدواریم بخشی از کمک‌های بلاعوض یا وام‌های کم‌بهره به دست مردم برسد تا از این وضعیت خارج شوند.

این مسئول ضمن اظهار تأثر از وضعیت موجود خاطرنشان کرد: با تمام امکانات و توانایی به کمک مردم خواهیم آمد. ناگفته نماند که مجموعه مدیریتی گیلان نیز در این شرایط به‌خوبی عمل کرد که این مسئله به معنای حل تمامی مشکلات نیست؛ بلکه در حد توان پای‌کار هستیم تا از این شرایط نابسامان خارج شویم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه