نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

تخصیص ۷۰ میلیاردی اعتبار جهت اصلاح شبکه برق در منطقه شالیزار آستارا

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه برق فشار قوی در منطقه شالیزار آستارا که از شرایط مناسبی برخوردار نبود، گفت: اواخر مرداد بخشی از کار جمع‌آوری شبکه آغاز می‌شود.

تخصیص ۷۰ میلیاردی اعتبار جهت اصلاح شبکه برق در منطقه شالیزار آستارا

به گزارش هشت‌دی، غلامرضا مرحبا در آئین تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای شهرستان آستارا به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌عنوان پیامبران آگاهی و اطلاع‌رسانی در جامعه هستند، اظهار کرد: تفاوت جامعه ما با نسل‌های گذشته در آگاهی است؛ انسان هرچه آگاه‌تر و اطلاعاتش به‌روزتر باشد، انسان پیشرو و پیشرفته‌تری است و می‌تواند در زندگی شخصی و کاری موفق‌تر باشد.

بسیاری از بلاهای جامعه‌ انسانی به‌جهت نداشتن آگاهی است

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در جامعه افزود: اصحاب رسانه با قلمی که در دست دارند، کمک می‌کنند که انسان‌ها به این آگاهی برسند؛ بهترین انسان‌ها از نظر اخلاقی اگر انسان‌های آگاهی نباشند، خیلی به درد جامعه نمی‌خورند و از این رو باید از اصحاب رسانه تقدیر کرد که کمک می‌کنند جامعه ما با جامعه‌های گذشته متفاوت باشد. بسیاری از بلاهایی که بر سر جامعه‌های انسانی در سده‌های گذشته آمده، از سر ناآگاهی بوده است و رسانه‌ها این خلاء آگاهی را پر کرده و کمک می‌کنند که انسان‌ها با آگاهی بیشتر به راحتی فریب نخورند و راحت‌تر زندگی کنند.

تخصیص ۷۰ میلیاردی اعتبار جهت اصلاح شبکه برق فشار قوی در منطقه شالیزار آستارا

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گلایه برخی شهروندان نسبت به قطعی برق طی دو روز گذشته در برخی نقاط آستارا تصریح کرد: علت قطعی‌ها این است که یک دستگاه خودرو در محدوده پایانه با یکی از تیرهای برق برخورد کرد و در نتیجه ترانس بالای آن آسیب دید و موجب آسیب به چند ترانس دیگر شد.

مرحبا با بیان اینکه در دو روز آینده نزدیک به ۱۳ ترانس جدید در آستارا نصب خواهد شد تا در شرایط اوج مصرف که فشار روی شبکه برق زیاد است، با مشکل قطعی برق روبه‌رو نشویم، اضافه کرد: در دو سال گذشته ۲۴ کیلومتر کابل‌های برق قدیمی به کابل‌های خودنگهدار تبدیل و ۵۴ کیلومتر شبکه سراسری اصلاح و بیش از ۳۰ عدد ترانس تعویض شده و قطعی‌ها طی دو سال گذشته به کمترین میزان ممکن رسیده است.

این مسئول با اشاره به اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه برق فشار قوی در منطقه شالیزار آستارا که از شرایط مناسبی برخوردار نبود، خاطرنشان کرد: یک مورد برق‌گرفتگی منجر به مرگ هم در سال‌های گذشته در این منطقه داشتیم که با توجه به اعتراض مردم، این اعتبار برای اصلاح آن درنظر گرفته شده است و اواخر مرداد بخشی از کار جمع‌آوری شبکه آغاز می‌شود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه