مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خبر داد:

۶۱۳ کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه فرسوده برق در گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه ۶۱۳ کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه برق فرسوده گیلان شد، گفت: از ابتدای امسال حدود ۱۳۸ کیلومتر شبکه جدید کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر ۹۶۰ میلیارد ریال در گیلان اجرا شده است.

۶۱۳ کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه فرسوده برق در گیلان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» محمدتقی مهدی‌زاده امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۶۱۳ کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه برق فرسوده گیلان شد، اظهار کرد: برای نصب این میزان کابل خودنگهدار حدود ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه و تبدیل شبکه سیمی فرسوده همچنان در استان ادامه دارد، گفت: همچنین از ابتدای امسال حدود ۱۳۸ کیلومتر شبکه جدید کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر ۹۶۰ میلیارد ریال در گیلان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه در گیلان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشارضعیف وجود دارد، تصریح کرد: هنوز حدود ۱۱ هزار کیلومتر از شبکه‌های برق استان سیمی است.

مهدی‌زاده یکی از معضلات اساسی استان گیلان موضوع فرسودگی شبکه و انباشت این فرسودگی طی سالیان اخیر دانست، گفت: از مزایای اصلی استفاده از کابل خودنگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق می‌توان به جلوگیری از اتلاف انرژی، کاهش هزینه نگهداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی، زیباسازی شهری و روستایی و کاهش میزان استفاده‌های غیرمجاز از برق است.

وی ادامه داد: گیلان به دلیل شرایط جوی و مواجهه با بحران‌های طبیعی همانند بارش‌های برف سنگین، رطوبت و شرجی‌بودن هوا، تندباد و طوفان‌های فصلی ایجاب می‌کند که شبکه‌های توزیع برق به‌ویژه در حوزه فشارضعیف، نوسازی و مقاوم‌سازی شود.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اولویت برای احداث کابل خودنگهدار، مناطق کمتر برخوردار و همچنین مناطق دارای فرسودگی و ضعف برق است تا همگان از عدالت خدمت‌رسانی برخوردار شوند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه