مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان:

نیروگاه خورشیدی در لوشان ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از ساخت یک نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در لوشان خبر داد و گفت: پیمانکار ساخت نیروگاه خورشیدی لوشان مشخص شده است.

نیروگاه خورشیدی در لوشان ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» محمود دشت بزرگ در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه یک نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در لوشان ساخته خواهد شد اظهار کرد: این نیروگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران (ساتبا) به‌زودی در منطقهٔ لوشان آغاز می‌شود.

 وی از برنامه‌های وزارت نیرو مبنی بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور با ساخت نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات در کشور خبر داد و گفت: پیمانکار ساخت نیروگاه خورشیدی لوشان مشخص شده و با سرمایه‌گذار در سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر هم رایزنی‌های لازم انجام شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه برای تسریع در ساخت این نیروگاه باید با منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و دیگر سازمان‌های مرتبط هماهنگی شود، تصریح کرد: همهٔ مراحل ساخت و اتصال این نیروگاه با ولتاژ ۲۰ کیلوولت به پست ۲۰/ ۶۳ کیلوولت لوشان و توسعه آن بر عهده سرمایه‌گذار است.

دشت بزرگ با تأکید بر اینکه برای انتقال برق تولیدی نیروگاه خورشیدی به پست لوشان، به ایجاد ۶ کیلومتر شبکه انتقال نیاز است، افزود: پس از اجرای این طرح، ساخت نیروگاه‌های خورشیدی دیگری در گیلان آغاز خواهد شد.

 وی تأکید کرد: با توجه به اینکه طرح ساخت نیروگاه ۲۰ مگاواتی لوشان باید قبل از اوج بار سال آینده به بهره‌برداری برسد، از همه مسئولان اجرایی گیلان درخواست هماهنگی و تعامل بیشتر کرد.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه