سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

اثرگذاری سیاست‌ها نیازمند زمان یک‌ساله است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای آرامش بازاری که تشویش خود را از بی‌تدبیری‌های گذشته دارد، نیاز به حداقل یک سال زمان داریم تا اثرگذاری سیاست‌گذاری‌ها دیده شود.

اثرگذاری سیاست‌ها نیازمند زمان یک‌ساله است

به گزارش هشت‌دی غلامرضا مرحبا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره اهمیت موضوع کنترل بازار ارز و طلا و رویکرد تیم اقتصادی دولت به این موضوع اظهار کرد: این موضوع درست است که بیان می‌کنند افزایش قیمت دلار در بازار هیجانی است، اما کنترل بازار بدین‌گونه نیست که با معرفی یک نفر در دولت بازار ارز یا طلا کاهشی شود.

قیمت دلار تابع فاکتورهایی است باید مدیریت شوند

وی در ادامه افزود: افزایش قیمت دلار در بازار تابع یک سری فاکتورهایی است که باید این موارد مدیریت شود و صرف این که یک نفر به‌عنوان وزیر اقتصاد یا رئیس بانک مرکزی یا عضو تیم اقتصادی در دولت معرفی شود و بیان شود که با معرفی این فرد رشد ارز در کشور کاهشی خواهد شد، این موضوع کاملاً غلط است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه بیان می‌شود اگر تیم اقتصادی دولت قوی بسته می‌شد، بازار روی خوش‌نشان می‌داد، این حرف هم کاملاً غلط است و این موضوعات اصولاً ارتباطی با افزایش یا کاهش قیمت در بازار ارز و طلا ندارد.

برنامه‌ها پولی و مالی باید به‌درستی اجرا شوند

مرحبا تأکید کرد: زمانی بازار ارز و طلا کاهشی خواهد شد که برنامه‌های اقتصادی برای کنترل بازارهای پولی و مالی قوی باشند و مهم‌تر اینکه این برنامه‌ها به‌درستی اجرا شوند.

این مسئول در پاسخ به اینکه تیم اقتصادی دولت چگونه می‌تواند شرایط اقتصادی کشور را سروسامان دهد، عنوان کرد: ما امیدوار هستیم که شرایط اقتصادی کشور ثبات یابد، اما در این باره نمی‌توان پیش‌بینی‌های دقیقی را ارائه داد. باتوجه‌به شناختی که بر مدیران کنونی اقتصادی دولت داریم و برنامه‌های قوی آن‌ها، پیش‌بینی می‌کنیم که بتوانند در سامان‌دهی وضعیت کنونی موفق شوند.

نیاز به زمانی حداقل یک سال داریم تا اثرگذاری سیاست‌ها دیده شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: توانایی تیم اقتصادی فعلی دولت به‌واسطه ترک فعل‌های دولت قبل برای برخی اقدام‌ها محدود است؛ ولی مجلس نیز وظیفه خود می‌داند تا در کنار دولت باشد و نمایندگان تلاش می‌کنند با تصویب قوانینی که به نفع مردم و اقتصاد است وظیفه خود را در راه تسهیل عملکرد دولت انجام دهند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: برای آرامش بازاری که ناآرامی خود را از بی‌تدبیری‌های گذشته دارد، نیاز به زمانی حداقل یک سال داریم تا اثرگذاری سیاست‌گذاری‌ها خود را در سفره مردم نشان دهد.

انتهای خبر/

منبع: راه دانا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه