پیش بینی برداشت ۵ هزار تن عسل توسط زنبورداران گیلانی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه استان ۵ هزار و ۲۳ زنبوردار دارد، افزود: پیش بینی شده زنبورداران گیلانی امسال حدود ۵ هزار تن عسل برداشت کنند.

پیش بینی برداشت ۵ هزار تن عسل توسط زنبورداران گیلانی

به گزارش ۸دی،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت عسل بهاره در گیلان از بیش از ۳۴۸ هزار و ۳۲۲ کندو، با برداشت عسل بهارنارنج آغاز شد.

میرحجت علی اکبرنژاد امروز با اشاره به اینکه گیلان ۵ هزار و ۲۳ زنبوردار دارد افزود: پیش بینی شده زنبورداران گیلانی امسال حدود ۵ هزار تن عسل برداشت کنند.

وی افزود: بسیاری از زنبورداران پس از برداشت عسل بهاره با کندو‌های خود به مناطق ییلاقی رودسر، ماسال، سیاهکل و رودبار و برخی از زنبورداران نیز به مناطق کوهستانی سبلان در اردبیل کوچ می‌کنند تا عسل تابستانه را در این مناطق خوش آب و هوا تولید کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت عسل تابستانه از نیمه شهریور تا اوایل مهر گفت: میزان برداشت عسل در این ایام به شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

در حال حاضر عسل در بازار‌های گیلان از کیلویی ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به توزیع ۶۰۰ تن نهاده تا پایان سال قبل در بین زنبورداران افزود: از ابتدای امسال تا کنون نیز ۵۹ تن نهاده بین زنبور داران گیلانی توزیع شده است.

وی گفت: پارسال زنبوردارن گیلانی ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کردند.

نداشتن بیمه، تخصیص نیافتن تسهیلات کم بهره و کمبود نهاده از عمده‌ترین مشکلات این زنبورداران است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه