سرنوشت منابع مالی پروژه سد و نیروگاه شفارود چه شد؟/ لزوم ورود دستگاه های نظارتی و قضایی

 آنچه واضح است اینکه قرارداد احداث سدشفارود به پایان رسیده و طرف خارجی عمده تعهدات مالی خود را انجام داده است؛ سرنوشت پول های دریافت شده، چندان معلوم نیست که کجا هزینه شده و گویا سر رسید باز پرداخت اقساط خارجی آن هم فرا رسیده است.

سرنوشت منابع مالی پروژه سد و نیروگاه شفارود چه شد؟/ لزوم ورود دستگاه های نظارتی و قضایی

به گزارش ۸دی، “نظرعلی علیزاده”، فعال سیاسی و رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان در پستی اینستاگرامی به مسائل و مشکلات و ابهامات پروژه سدشفارود پرداخت.

علیزاده در این پست نوشت: طبق قرارداد، سد و نیروگاه شفارود باید در سال ۹۷ به اتمام می رسید ولی تا کنون نه اینکه راه اندازی نشده است بلکه به گفته استاندار هنوز در حد ۵۷ درصد پیشرفت عمرانی داشته و هیچ اقدامی برای بخش نیروگاهی آن انجام نشده و با این حال مسئولین امر، پایان سال ۱۴۰۰ را زمان آبگیری سد اعلام می کنند.

آنچه واضح است اینکه قرارداد احداث سد به پایان رسیده و طرف خارجی عمده تعهدات مالی خود را انجام داده است؛ سرنوشت پول های دریافت شده، چندان معلوم نیست که کجا هزینه شده و گویا سر رسید باز پرداخت اقساط خارجی آن فرا رسیده است.

لذا نیاز است نمایندگان استان بویژه نماینده شهرستانهای تالش و رضوانشهر و ماسال پیگیری و شفاف سازی کنند.

پیشنهاد می شود دستگاههای نظارتی و قضایی نسبت به عدم اتمام به موقع قرارداد پیگیری لازم را انجام دهند و از ابزارهای قانونی خود برای روشن شدن ابعاد مختلف انجام پروژه استفاده نمایند. که:

پول‌های دریافت شده کجا هزینه شده است؟
چرا حتی مسئولین پروژه سد خود را ناتوان از پرداخت حقوق کارگران نشان می دهند؟
تا کی باید شاهد اعتراضهای بی نتیجه کارگران پروژه باشیم؟
اگر حقی پایمال شده است چه کسانی باید پاسخگو باشند؟

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه