نظرعلی علیزاده

عاملان خرید و فروش مسئولیت‌ها در گیلان با خودکار قرمز خط می‌خورند؟

نماینده عالی دولت از روز اول اعلام کرد «فساد را با خودکار قرمز اعلام کنید» و امام جمعه رشت در خطبه‌های نماز اعلام کرد «اگر عرضه مدیریت ندارید پول هزینه نکنید چرا که مدیر پولی به درد این ملت شریف نمی‌خورد»؛ حال سؤال است که آیا عاملان خرید و فروش مسئولیت‌ها در گیلان با خودکار قرمز خط می‌خورند و دست این مفسدان قطع خواهد شد؟

عاملان خرید و فروش مسئولیت‌ها در گیلان با خودکار قرمز خط می‌خورند؟

هشت‌دی: «نظرعلی علیزاده» رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان گیلان در یادداشتی نوشت: در رسانه‌ها از گلایه و هشدار آیت‌الله فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت در خطبه‌های نماز جمعه بشرح زیر آمده است؛

«امام‌جمعه رشت با ابراز گلایه از برخی مدیرانی که برای رسیدن به کرسی مدیریت با پرداخت پول دست به هر اقدامی زده و به دنبال پست هستند، تصریح کرد: به مدیری که برای رسیدن به مدیریت پول هزینه کرده هشدار می‌دهم که گزارشات این رفتار ناشایست به ما رسیده و در همین تریبون هشدار می‌دهم؛ اگر عرضه مدیریت ندارید پول هزینه نکنید چرا که مدیر پولی به درد این ملت شریف نمی‌خورد.»

وظیفه خود می‌دانم از حضرت آیت‌الله فلاحتی صمیمانه تشکر نمایم.

به یاد نامه امام علی(ع) به عثمان‌بن حنیف افتادم. امام علی(ع ) در نامه‌ای به فرماندار بصره نوشتند: «آگاه باش، برای هر پیرو، پیشروی است که باید از او تبعیت نماید و از علم او کسب نور کند. هشیار باش، امام شما از دنیایش به دو لباس کهنه و از خوراکش به دو قرص نان کفایت نموده است. بدانید شما قطعا توانایی این قناعت را ندارید، «ولکن اعینونی بورع و اجتهاد و عفّه و سدادٍ» ولکن مرا کمک دهید و با من همراهی کنید در پیشه کردن پرهیزکاری، ورع، در اجتهاد و تلاش و سخت کوشی، در عفت و پاکدامنی و در سداد و راستی.

انتظار این است در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولین به تبعیت از امامین انقلاب مسئولیت را امانت الهی بدانند نه طعمه‌ای که از هر راهی و هر شکلی که بتوانند آن را بدست آورند و ببلعند. متاسفانه این پدیده شوم از زمانی در جامعه سیاسی رخ داد که بعضی از نمایندگان با خرید آرا، (با توجیه ناصواب، اینکه سطح مشارکت را بالا ببرند خرید رای را موجه جلوه دادند) کرسی نمایندگی در مجلس و شوراها را تصاحب کردند. به دنبال آن، افراد نالایق و یا حامیان آنها اقدام به هزینه کردن(خرید جایگاه مدیریتی) نمودند.

آیت‌الله رئیسی اعلام کردند که باید با کانون‌های فساد مبارزه نمایند. حقیر در چند سخنرانی و یادداشت اعلام کردم یکی از کانون‌هایی که فساد تولید می‌کند، کانون توزیع مسئولیت‌هاست. اگر این کانون‌های فساد پاکسازی نشود، تعفن حاصل از فساد آنها، دستگاه‌ها و جامعه را فرا می‌گیرد و موجب آلودگی می‌شود و جای افراد لایق را افراد نالایق تصاحب می‌کنند و جامعه دچار فقر و فساد و تبعیض می‌شود.

در روایتی از امیر بیان حضرت علی علیه‌السلام آمده است که چهار عامل موجب شکست دولت می‌گردد؛ ۱- اصول را کنار بگذارد ۲- به فروعات بپردازد ۳- افراد نالایق را بکار گمارد ۴- افراد شایسته و نالایق را کنار بگذارد.

تا امروز در محافل مختلف گفته می‌شد که مسئولیت‌ها خرید و فروش می‌شود، ولی کسی جدی نمی‌گرفت اما امروز در تریبون مقدس نمازجمعه توسط نماینده محترم ولی‌فقیه در استان بطور آشکار بیان شده است.

قطعا امام‌جمعه محترم رشت به یقین رسیده‌اند که در خطبه‌های نمازجمعه اعلام نموده‌اند. در این جا روی سخنم با دستگاه‌های مسئول می‌باشد که بعد از این اعلام چه اقداماتی نمودند.

نماینده عالی دولت که از روز اول اعلام کرد فساد را با خودکار قرمز اعلام کنید کدام خودکار قرمز پررنگ‌تر از این است که توسط خطیب نمازجمعه در خطبه‌های نماز اعلام نموده است. آیا اصولاً این عمل را فساد می‌داند یا خیر؟ اگر می‌داند چرا پیشگیری نکردند؟ و حال پس از این اعلام چه اقدامی در برخورد با فرد یا افراد خاطی انجام دادند؟ خوب است بطور شفاف برای تنویر افکار عمومی اعلام نمایند تا مردم امیدوار شوند که دست مفسدان را قطع خواهند نمود.

بنظر می‌رسد کمترین برخورد اولاً؛ عزل آن فرد و افراد درگیر این پول دادن و گرفتن است. ثانیاً؛ اعلام نام و نام‌خانوادگی همه دست‌اندرکاران برای عموم مردم. ثالثاً؛ سپردن به قوه قضائیه تا به مجازات عمل ننگین خود برسند.

به انتظار اقدام شایسته می‌مانم و اگر نه راه مطالبه‌گری را ادامه خواهم داد. ان‌شاءالله

نظرعلی علیزاده

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه