طرح مدیریت پایدار در اراضی کشاورزی به همت سپاه در گیلان اجرا می‌شود

رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان از اجرای طرح جدید مدیریت پایدار در اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: این طرح برای جمعیت ۱۰ هزار کشاورز اجرایی می‌شود.

طرح مدیریت پایدار در اراضی کشاورزی به همت سپاه در گیلان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، سرهنگ مرتضی مرادی ظهر دوشنبه در نشست خبری خود در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان با بیان اینکه استان گیلان در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد اظهار داشت: طرح بسیج همگام با کشاورز با همکاری سازمان بسیج کشاورزی و موسسه تحقیقات برنج با هدف حمایت ویژه از محصول استراتژیک برنج، از ۳ سال گذشته در گیلان اجرایی شد.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با اشاره به آغاز توزیع ۷۵ تن کود رایگان بین کشاورزان استان گیلان از امروز تصریح کرد: با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز، افزایش عملکرد ۸ تا ۲۵ درصدی را در ۱۶ هزار و ۷۸۲ مزرعه استان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه طی این ۳ سال، هزار و ۸۴۶ مربی بسیج برای اجرای این طرح آموزش دیدند خاطرنشان کرد: برخی از این مربیان نیز گزینش و به کار گرفته شدند.

مرادی با اشاره به اینکه در طرح بسیج همگام با کشاورز، ۴ هزار و ۸۱۰ تن افزایش عملکرد شلتوک داشتیم افزود: سود کشاورزان ناشی از افزایش عملکرد، ۴۴۰ میلیارد ریال طی ۳ سال است.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با اشاره به تعداد کشاورزان آموزش دیده در طرح مذکور بیان کرد: ۸ هزار و ۷۰۰ کشاورز در کلاس‌های ویژه اراضی کشاورزی آموزش دیدند.

وی تصریح کرد: از امروز توزیع نهاده‌ها در سطح استان را آغاز می‌کنیم تا شاهد افزایش عملکرد با توجه به خشکسالی‌ها باشیم.

مرادی با بیان اینکه با اجرای طرح بسیج، ۶۵۵ تن بذر گواهی شده بین کشاورزان گیلانی توزیع شده است خاطرنشان کرد: ۷۸ استاد برتر در سطح ملی در طرح همگام با کشاورز با این مجموعه همکاری کردند.

وی از اجرای طرح جدید مدیریت پایدار در اراضی کشاورزی خبر داد و افزود: این طرح برای جمعیت ۱۰ هزار کشاورز اجرایی می‌شود.

سید علی موسوی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان ۳۰ درصد از برنج کشور را تامین می‌کند بیان داشت: برنامه ما برای سال ۱۴۰۰، پوشش ۱۰ هزار هکتار و خریداری و توزیع ۷۵ تن کود بین کشاورزان گیلانی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه