تا پایان خرداد ۱۴۰۲؛

مهلت بیمه‌گذاری محصولات چای و برنج در گیلان تمدید شد

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با اشاره به تمدید بیمه‌گذاری محصولات چای و برنج در استان گفت: کشاورزان گیلانی تا پایان خردادماه برای بیمه‌ محصولات خود فرصت دارند.

مهلت بیمه‌گذاری محصولات چای و برنج در گیلان تمدید شد

به گزارش هشت‌دی، پیمان عبداللهی‌فر با بیان اینکه پیش از این مهلت بیمه‌گذاری محصولات چای و برنج تا پایان اردیبهشت ماه اعلام شده بود، اظهار کرد: برنج‌کاران و چای‌کاران برای بیمه محصولات خود می‌توانند به نمایندگی‌های بیمه، شعب بانک کشاورزی، مدیریت‌ها و مراکز جهادکشاورزی مراجعه کنند ضمن اینکه خرید بیمه‌نامه به صورت تلفنی بدون حضور کشاورز نیز امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری ۲۹ هزار کشاورز تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است، افزود: با توجه به وضعیت و تغییرات آب و هوایی و کاهش منابع آبی، ضروریست تا کشاورزان نسبت به خریداری بیمه‌نامه اقدام کنند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه با صندوق حمایت از توسعه صنعت چای، حق بیمه باغات چای از طریق این صندوق پرداخت و باغ چای در مقابل عوامل قهری خشکسالی، سرما و باران‌های سیل‌آسا بیمه‌شده و چایکاران در زمان تحویل برگ سبز چای، حق بیمه را تسویه می‌کنند.

عبداللهی‌فر با اشاره به اینکه خرید بیمه برای محصولات دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل بدون وقفه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر از کشاورزان استان گیلان محصولات کشاورزی خود را تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دادند. همچنین بیش از ۸۰ محصول کشاورزی و عوامل تولید تحت پوشش خدمات بیمه کشاورزی است، بیمه‌گذاری محصولات کشاورزی بهترین فرصت برای کشاورزان به منظور جبران خسارت‌های احتمالی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه