رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

کشاورزان گیلانی زمین‌های خود را برای نشاء آماده کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه بر اثر کاهش نزولات جوی و افزایش دما امسال آب سد با کاهش مواجه است، گفت: کشاورزان از باران‌های اخیر استفاده کرده و هر چه زودتر زمین‌های کشاورزی خود را برای نشاء آماده کند.

کشاورزان گیلانی زمین‌های خود را برای نشاء آماده کنند

به گزارش هشت‌دی، شالیکاران گیلانی همزمان با بهار و آغاز سال زراعی با شخم اولیه مزارع، عملیات خزانه‌گیری و احداث بانک نشاء را آغاز می‌کنند.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شالیکاران گیلانی تاکنون بیش از ۵۰ درصد از شالیزار‌های استان را شخم زده‌ و برای کاشت ارقارم پر محصول برنج آماده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بر اثر کاهش نزولات جوی و افزایش دما امسال آب سد با کاهش مواجه است، افزود: کشاورزان از باران‌های اخیر استفاده کرده و هر چه زودتر زمین‌های کشاورزی خود را برای نشاء آماده کند.

مرتضی میرزایی، مدیر دفتر بهره‌برداری از سد‌های گیلان هم با بیان اینکه بیش از ۱۷۲ هزار هکتار از زمین‌های آبخور سد سفیدرود تامین می‌شود، تصریح کرد: دبی ورودی مخزن سد سفیدرود ۹۰ مترمکعب بر ثانیه است، حجمی معادل ۵۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره شده که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه