معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان خبر داد:

پرداخت بیش از ۲۵ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان گیلانی

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با اشاره به پرداخت بیش از ۲۵ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان گیلانی، گفت: این میزان غرامت در سال زراعی جاری به حدود ۲۰ هزار بیمه‌گذار محصولات کشاورزی در حوزه‌های زراعی، شیلاتی، باغی و دام و طیور پرداخت شده‌است.

پرداخت بیش از ۲۵ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان گیلانی

به گزارش هشت‌دی پیمان عبداللهی‌فر با اشاره به پرداخت بیش از ۲۵ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان گیلانی، گفت: این میزان غرامت در سال زراعی جاری به حدود ۲۰ هزار بیمه‌گذار محصولات کشاورزی در حوزه‌های زراعی، شیلاتی، باغی و دام و طیور پرداخت شده‌است.

وی با بیان اینکه بیمه‌گذاری محصولات شیلاتی، دام و طیور تا پایان فصل زراعی جاری «۳۱ شهریور ماه» ادامه دارد اما برای محصولات برنج و چای به پایان رسیده‌است، اضافه کرد: تاکنون ۵۲ هزار و ۸۴۱ نفر از کشاورزان گیلان محصولات خود را بیمه کرده‌اند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با اشاره به کاهش نزدیک به ۲۰ هزار نفری بیمه‌گذاری از سوی شالیکاران استان طی سال زراعی جاری خاطر نشان کرد: پارسال ۵۲ هزار شالیکار ۴۳ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شان را بیمه کرده‌ بودند اما امسال این آمار به ۳۲ هزار و ۴۶۳ نفر با ۲۷ هزار و ۴۷۹ هکتار رسیده‌است.

وی با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی و با تاکید بر ضرورت توجه کشاورزان به این مهم اظهار کرد: تامین هزینه‌های کشاورزان ناشی از خسارات وارده، ترغیب آنان به تولید محصول بیشتر و امیدواربودن کشاورزان نسبت به جبران خسارت‌ها در زمان بحران از جمله مزایای بیمه محصولات کشاورزی است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان بیان کرد: در سال زراعی گذشته، حدود ۷۰ میلیارد تومان غرامت به بیمه‌گذاران محصولات کشاورزی استان پرداخت شده که از این میزان ۴۱ میلیارد تومان به حساب ۳۳ هزار شالیکار واریز شده‌است.

عبداللهی‌فر از کشاورزان خسارت دیده طی بارش‌های سیل آسا خواست تا برای اعلام خسارت به بانک کشاورزی یا نمایندگی های بیمه مراجعه کند.

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم این استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

این خطه بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است، شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه