کیفی‌سازی طرح “همگام با کشاورز” ضروری است

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه طرح همگام با کشاورز باید گسترده‌تر اجرایی شود گفت: با توجه به تعداد بالای کشاورزان استان می بایست کیفی‌سازی این طرح را در دستور کار قرار دهیم.

کیفی‌سازی طرح “همگام با کشاورز” ضروری است

به گزارش خبرنگار هشت دی، مریم حسینی ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان برگزار شد با اشاره به اجرای طرح مطلوب سازی برنج از سال ۹۷ در گیلان بیان کرد: این طرح که با همکاری سپاه و مراکز علمی و بخش خصوصی اجرایی شده با هدف همسان‌سازی دستگاه‌های مختلف جهت افزایش تولید محصول برنج در گیلان است.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه این موسسه در اجرای این طرح در حوزه مسائل علمی مانند تغذیه خاک و آموزش کشاورزان فعالیت داشته است افزود: در سال اول اجرای طرح، ۶ هزار مزرعه و ۱۶ هزار کشاورز را تحت پوشش قرار دادیم.

 

 

حسینی با اشاره به اینکه موسسه تحقیقات برنج یکی از آزمایشگاه‌های مرجع برای نمونه گیری خاک در این طرح بود اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل‌های موجود برای میزان و نوع کودی که باید برای شالیزار به کار برده شود و پایش مزارع اقدام کردیم.

مدیریت نادرست مزرعه از عوامل تاثیرگذار در کاهش عملکرد محصول برنج

وی مدیریت نادرست مزرعه را یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش عملکرد محصول برنج عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش عملکرد ۸ تا ۲۵ درصدی با اجرای طرح همگام با کشاورز تحقق یافت.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه طرح همگام با کشاورز باید گسترده‌تر اجرایی شود خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد بالای کشاورزان استان می بایست کیفی‌سازی این طرح را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه طبق استانداردهای جهانی شالیکاران باید از بذر گواهی شده که دارای گواهی استاندارد است استفاده کنند گفت: خلوص بذر گواهی شده بالای ۹۵ درصد و عاری از آفات و بیماری‌ها است و کشاورز با استفاده از آن می تواند افزایش عملکرد داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه