مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رضوانشهر مطرح کرد:

نگهداری برنج کشاورزان رضوانشهری از ترس حشره در سردخانه‌های اردبیل!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رضوانشهر، گفت: برخی از کشاورزانی که موفق به فروش برنج سال گذشته خود نشده‌اند محصول شان را در سردخانه‌های اردبیل یا ییلاقات نگهداری می کنند.

نگهداری برنج کشاورزان رضوانشهری از ترس حشره در سردخانه‌های اردبیل!

به گزارش هشت‌دی فرامرز آصفی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه شهرستان رضوانشهر یکی از شهرستان‌های تولیدکننده برنج باکیفیت کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت شالیزارهای این شهرستان خوب است و تنش آبی نداریم.

وی افزود: ظهور خوشه ساقه‌ای طلایی برنج در شالیزارهای شهرستان رضوانشهر به‌صورت موردی مشاهده‌شده است و به‌طور میانگین سالانه ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن برنج سفید در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رضوانشهر بابیان این‌که به‌منظور کاهش هزینه تمام‌شده قیمت برنج، تولید و برداشت مکانیزه در این شهرستان وضعیت خوبی دارد و در حال حاضر برنامه‌ریزی‌شده تا کارخانه‌های شالیکوبی بیشتری را اصلاح و مدرن کنیم، خاطرنشان کرد: مدرن سازی کارخانه‌های شالیکوبی علاوه بر این‌که موجب کاهش هزینه تولید می‌شود از نیم دانه شدن و ضایعات برنج جلوگیری می‌کند و به‌این‌ترتیب هدف افزایش درآمد کشاورزان تا حدودی محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های برخی از کشاورزان شهرستان رضوانشهر این است که برنج سال گذشته روی دستشان باقی‌مانده است و این امر به دلیل واردات برنج خارجی صورت گرفته است که منجر به ارزانی قیمت برنج شد و کشاورزان نتوانستند برنج را به قیمت مناسب بفروشند.

آصفی ادامه داد: علاوه بر هزینه‌هایی که کشاورزان برای تولید برنج پارسال متحمل شدند برای جلوگیری از حشره زدن برنج مجبور شده‌اند برنج خود را در سردخانه‌های اردبیل و یا ییلاقات نگهداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رضوانشهر گفت: تا دو ماه آینده برنج امسال نیز برداشت خواهد شد و امیدواریم بازار برنج امسال به سرنوشت برنج پارسال دچار نشود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه