امام جمعه فومن:

دشمن با روحانی بی درد و بی مسئولیت کاری ندارد/ دلدادگان به آمریکا در داخل کشور از موضع ضعف اظهار نظر می کنند

امام جمعه فومن، گفت: حضرت امام (ره) قبل از انقلاب به این موضوع اشاره کرده بودند که دشمنان باروحانی بی درد و بی مسئولیت کاری ندارند بلکه با روحانیتی کار دارند‌ که در همه حوادث خودشان را فدای دین وانقلاب کرده باشند.

دشمن با روحانی بی درد و بی مسئولیت کاری ندارد/ دلدادگان به آمریکا در داخل کشور از موضع ضعف اظهار نظر می کنند

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام نقدی در خطبه های نماز جمعه فومن ضمن گرامیداشت سالروز قیام مردم قم در ۱۹دی سال۱۳۵۶ ، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در تحلیل این واقعه بزرگ می فرمایند ۱۹ دی یک نقطه درخشنده برای ملت ایران است، نه فقط برای قم بلکه در تاریخ کشور ما درخشان است.

وی با بیان اینکه مردم قم در این روز یک پاسخ مثبتِ مومنانه و قهرمانانه به نیاز زمان خود دادند، افزود: پیش قراولان انقلاب اسلامی ایران روحانیت، مرجعیت و در راس آنها حضرت امام خمینی(ره) بودند.

امام جمعه فومن تصریح کرد: دشمنان انقلاب از روحانیت کینه ای دیرینه دارند اما دشمنی آنها با همه روحانیون نیست حتی با برخی تفکرات روحانیون ارتباط بسیار گرمی دارند آنها روحانیتی که در خط امام(ره) و انقلاب باشد با آن سر سازگاری ندارند.

وی با بیان اینکه بعضی از روحانیون باحلقوم اجاره ای حرف دشمنان را بازگو می کنند، گفت: حضرت امام (ره) قبل از انقلاب به این موضوع اشاره کرده بودند که دشمنان باروحانی بی درد و بی مسئولیت کاری ندارند بلکه با روحانیتی کار دارند‌ که در همه حوادث خودشان را فدای دین وانقلاب کرده باشند.

حجت الاسلام نقدی ضمن تسلیت بمناسبت درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله مصباح یزدی، گفت: یکی از روحانیونی که از ابتداء نهضت حضرت امام (ره) تا آخر عمر خود در صراط مستقیم حرکت کرد و ثابت قدم ماند حضرت آیت الله علامه مصباح یزدی (رضوان الله علیه) بود.

وی با اشاره به اینکه علامه مصباح کسی بود که در همه مسائل خودش را در معرض آماج تیر دشمنان قرار می داد، گفت:  در دوران حیاتشان افراد معلوم الحالی نسبت به ایشان مواضع منفی می گرفتند که دیدیم حتی بعد از رحلتشان  کینه این افراد خاموش نشده است بخاطر بصیرت مثال زدنی علامه مصباح یزدی دشمنی بر علیه ایشان شکل گرفت و همچنان ادامه دارد.

امام جمعه فومن با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه باعلامه مصباح یزدی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند بنده به سهم خودم قدر آقای مصباح را می دانم سه ویژگی ایشان علم، بصیرت حقیقی و  صفا بود.

وی یکی از کارهای بزرگ علامه مصباح یزدی را مبارزه با انحرافات فکری عنوان کرد و افزود: از قبل انقلاب تا ۱۳دی این مسئله ادامه داشت.

حجت الاسلام نقدی یکی از خصیصه هایی که برکینه های دشمن می افزاید این است که علامه مصباح یزدی عمار انقلاب عمار امام(ره) و عمار رهبری عنوان کرد و گفت: خیلی ها در زمان امام خمینی(ره) عمار بودند اما بعد از امام نتوانستند خودشان را حفظ‌کنند.

وی افزود: آیت الله مصباح یزدی عافیت طلب و مصلحت سنج نبود بدون تعارف حرف انقلاب را می زد و  رضایت حق را بر رضایت باطل ترجیح می داد.

حجت الاسلام نقدی افزود:  از مبانی انقلاب، امام و رهبری نباید فاصله گرفت‌ فریب وعده دشمن کذاب را نخوریم.

وی تصریح کرد: شخصی گفت “اگر آمریکا توبه کند ما توبه اش را قبول می کنیم” مگر نمی دانی که توبه گرگ مرگ است؟ مگر امام بزرگوار نفرمودند اگر آمریکا واسرائیل لااله الاالله هم بگوید ما قبول نمی کنیم؟چون دروغ می گویند این حرف ها با مبنای فهم ازدین گفته شده؟

امام جمعه فومن خاطرنشان کرد: جنایت های بزرگ آمریکا را در حد شکستن یک شیشه تقلیل داده ایم و دشمن خونخوار را تطهیر می کنیم هنوز ایامی ازشهادت سردار دلها و شهید عزیز فخری زاده نگذشته است آنوقت این حرف ها زده می شود.

وی بیان کرد: اگر کسی برای رضایت خدا و مردم حرف بزند به عزت واستقلال مردم چوب حراج نمی زند.

امام جمعه فومن بااشاره به آشوب مردم در آمریکا گفت: در روزهایی که دشمنان ایران در داخل کشور خود به چهره هم چنگ می زنند در کشور آمریکا مردم کنگره این کشور را تصرف کرده اند امکانات را به یغما می برند.

وی افزود: از نگاه سیاسی بهترین فرصت برای بهره بردن است اما باز هم در داخل کشور از موضع ضعف اظهار نظر می کنند. پُر واضح است که دشمن بدنبال چنین تفکری است اما از تفکری مانند علامه مصباح بیزاری می جوید.

حجت الاسلام نقدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امثال علامه مصباح یزدی در کشور ما فراوان است که تنها در یکی از موسسات ایشان بیش از هزار طلبه علوم دینی با مبانی دینی و انقلابی تربیت یافته اند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه