یادداشت| عمران علیزاده

انقلابی فرای انقلاب‌ها

انقلاب اسلامی ایران فرای انقلاب‌های قرن بیستم سازنده نظم بین‌المللی در قرن بیست و یکم است و این امروز یک رؤیا نیست.

انقلابی فرای انقلاب‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، «عمران علیزاده» عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در یادداشتی نوشت: انقلاب چین انقلاب دهقان‌ها بود. آمار مستند نشان می‌دهد تا نیم قرن پس از پیروزی انقلاب در چین، مردم ۹۹% روستاهای این کشور در فقر مطلق زندگی می‌کردند.

این یعنی علاوه بر اینکه دولت انقلابی چین پس از انقلاب تمایلی به توسعه سیاسی نداشت و این مسیر را تا امروز نیز ادامه می‌دهد، در ایجاد رفاه برای اکثریت مردم کشورش نیز کاملاً ناموفق بود.

انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که پس از پیروزی تا امروز که بیش از ۴۵ سال از عمر آن می‌گذرد علاوه بر برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات که حتی از دیدگاه تئوریسین‌های غربی از نشانه‌های قطعی توسعه سیاسی است، زندگی روستائیان ایران را که در آستانه انقلاب نزدیک به ۷۰% جمعیت کشور را شامل می‌شدند به سطح بالایی از رفاه رساند.

اگر بی‌طرفانه در ۴۵ سال گذشته فقط رفاه و توسعه در روستاهای ایران را مورد مطالعه قرار دهیم باید منصفانه اعتراف کنیم پیروزی انقلاب اسلامی فقط در ابعاد بین‌المللی از ایران یک قدرت بالقوه سطح جهانی نساخت؛ بلکه موفق شد سطح زندگی اکثریت ملت را به تحولی باورنکردنی برساند.

کم و زیادهای اقتصاد امروز ایران نیز خواهد گذشت اگر ایمان داشته باشیم به باور استراتژیست‌های غربی قرار نبود انقلاب اسلامی ایران حتی اولین سالگرد خود را جشن بگیرد.

انقلاب اسلامی ایران فرای انقلاب‌های قرن بیستم سازنده نظم بین‌المللی در قرن بیست و یکم است و این امروز یک رؤیا نیست.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه