نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

ولایت‌پذیری رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اهمیت جایگاه ولایت‌ در جامعه اسلامی، گفت: یک جامعه اسلامی در صورتی به سعادت و قدرت دست پیدا می‌کند که در برابر ولیّ خدا تسلیم باشد.

ولایت‌پذیری رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است

به گزارش هشت‌دی، آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم نیروهای مسلح به مناسبت سالگرد رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در مصلی رشت ضمن تسلیت ایام آخر ماه صفر اظهار کرد: حرکت و حیات سیاسی اجتماعی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در امتداد مسیر انبیا الهی به خصوص پیامبر اکرم (ص) بوده است لذا همان ریسمان مستحکمی که موجب سعادت و تکامل بشر است را ادامه دادند.

وی به لزوم شناخت این حرکت متناسب با شرایط زمان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرش با مردم سیستان و بلوچستان فرمودند مردم باید زمان‌شناس باشند و شرایط زمان را درک‌ کنند لذا خداوند متعال را شاکریم که در طول این ۴۴ سال، مردم انقلابی ما این بصیرت را دارا بوده و هستند لذا رمز ماندگاری انقلاب معطوف به همین شناخت است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد: در طول تاریخ بشر هیچ‌گاه انسان‌ها فاقد پیامبر نبودند جز در بک برهه محدود پس از حضرت عیسی که دوره فطرت نامیده می‌شود پس از آن با ظهور پیامبر اسلام این خط تاکنون امتداد دارد لذا منجی عالم گرچه از نظر غایب است اما به طور مداوم جامعه بشری را هدایت و نظارت می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: امروز اگر انقلاب اسلامی توانسته در مسیر معرفت گام بردارد و حتی غیر مسلمانان را در این مسیر زلال همراه کند به علت پیروی از این مسیر الهی است.

وی با اشاره به دو وظیفه اصلی پیامبران در طول تاریخ بیان کرد: دعوت به بندگی و انذار از بدی‌ها از وظایف پیامبران الهی است که این دو اصل به علل مختلفی بستگی دارد، در راستای دعوت به بندگی نیازمند علم به توحید، علم به لوازم توحید و عللی که سبب تقویت توحید در انسان می‌شود هستیم مثل تبعیت و تسلیم ولیّ خدا بودن و شناخت موانع بندگی خدا مانند هواپرستی، جاه‌طلبی، نفاق.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: علت آشوب در جامعه اسلامی پس از پیامبر اکرم (ص) در طول زمان به علت عدم اطاعت از ولیّ خدا بوده است این در حالی است که یک جامعه اسلامی در صورتی به سعادت و قدرت دست پیدا می‌کند که در برابر ولیّ خدا تسلیم باشد.

آیت‌الله فلاحتی در پایان خاطرنشان کرد: امروز رمز ماندگاری این ملت انقلابی، وجود مبارک رهبری در اوج قدرت و اطاعت جوامع اسلامی و ملت‌های آزاده دنیا در برابر ولیّ زمان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه