معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پیشرفت ۹۷ درصدی راه آهن رشت – کاسپین

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی پروژه خط‌آهن رشت – کاسپین به پایان رسیده و حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت ۹۷ درصدی راه آهن رشت – کاسپین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از دو پروژه مهم راه‌آهن رشت – کاسپین و هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت – قزوین در حدفاصل رودبار به منجیل، اظهار کرد: خوشبختانه عملیات اجرایی پروژه خط‌آهن به پایان رسیده و حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن رشت – کاسپین هزینه شده است، افزود: تاکنون ۲۲۰۰ میلیارد تومان را پرداخت کردیم و مابقی مربوط به مطالبات پیمانکاری است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، حداقل ارزش روز پروژه راه‌آهن رشت – کاسپین را ۵۰۰۰ میلیارد تومان دانست و متذکر شد: بهره‌برداری از خط‌آهن و باقیمانده آزادراه حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی را متحول خواهد کرد.

 خادمی همچنین مسیر ۸.۲ کیلومتری باقیمانده آزادراه را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیربنایی کشور هم از لحاظ فنی و مهندسی و هم از نظر حجم کار و اعتبارات دانست و عنوان کرد: این پروژه نیز به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.

 وی ارزش روز ساخت قطعه باقیمانده آزادراه را ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از سال ۹۸ تاکنون بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان از منابع اعتباری دولت برای ساخت قطعه باقیمانده آزادراه رشت – قزوین هزینه شده و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز مطالبات پیمانکاری است که مجموعاً به عدد ۲۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای خبر/

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه