معاون وزیر راه وشهرسازی مطرح کرد:

اتصال ریلی دریای خزر به خلیج فارس با اتمام عملیات راه‌آهن رشت – کاسپین  

معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی راه‌آهن رشت – کاسپین را رو به اتمام دانست و گفت: عملیات زیرسازی این پروژه حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و در پی آن اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر رقم می‌خورد.

اتصال ریلی دریای خزر به خلیج فارس با اتمام عملیات راه‌آهن رشت – کاسپین    

به گزارش هشت‌دی خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از روند اجرایی پروژه‌های اولویت‌دار زیربنایی استان گیلان به توضیح میزان پیشرفت راه‌آهن رشت- کاسپین پرداخت و اظهار کرد: اولین پروژه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد، راه آهن رشت به کاسپین است که بخشی اصلی باقی‌مانده از کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب می‌شود.

خادمی افزود: هدف اصلی کریدور ریلی شمال به جنوب اتصال خلیج فارس از طریق ریل به دریای خزر است که با افتتاح راه‌آهن رشت- آستارا این هدف محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات راه‌آهن رشت- کاسپین با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست، افزود: این خط آهن ۳۷ کیلومتری از شالیزارها و مسیرهای لجنی عبور می‌کند که همین موضوع عملیات احداث را دشوار کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی راه‌آهن رشت- کاسپین را رو به اتمام دانست و گفت: عملیات زیرسازی این پروژه حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و بلافاصه پس از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

اتصال ریلی روسیه به بندرعباس از طریق راه‌آهن رشت- کاسپین

خادمی اظهار کرد: با بهره‌برداری از راه‌آهن رشت- کاسپین، مسیر ریلی به کاسپین و دریای خزر خواهد رسید و امکان تردد ریلی از کشور روسیه به ایران و از طریق آن به جنوب و بندرعباس فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در ادامه دومین پروژه‌ای که در استان گیلان در اولویت بهره‌برداری قرار دارد، آزادراه منجیل- رودبار اعلام کرد.

آزادراه منجیل- رودبار تا آبان ماه زیر بار ترافیک می‌رود

وی ضمن بازدید از آزادراه منجیل- رودبار با بیان اینکه این مسیر منجیل بخشی از آزادراه رشت به قزوین است، افزود: این آزادراه به طول ۸.۵ کیلومتر در حال احداث است که ۸۵ درصد از این مسیر شامل پل و تونل می‌شود، بنابراین این پروژه، یک سازه بسیار سنگین بتنی است و عملیات اجرایی آن از حدود ۸۶ درصد پیشرفت برخوردار است.

خادمی ابراز امیدواری کرد حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۲ این پروژه برای عبور مردم آماده شود.

وی افزود: با احداث این آزادراه، از حجم بالای ترافیک آزادراه رشت به قزوین کاسته خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه