استاندار گیلان:

۲ پروژه مهم گیلان توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

استاندار گیلان گفت: دو پروژه مهم گیلان راه‌آهن رشت – کاسپین و بخش باقیمانده آزادراه رشت – قزوین تا پایان سال جاری با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

۲ پروژه مهم گیلان توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی امروز در حاشیه بهره‌برداری از سه طرح اقتصادی در شهر صنعتی رشت در جمع خبرنگاران از بهره‌برداری دو پروژه مهم گیلان راه‌آهن رشت – کاسپین و بخش باقیمانده آزادراه رشت – قزوین تا پایان امسال با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و اظهار کرد: با دو پروژه مهم راه‌آهن رشت – کاسپین و بخش باقیمانده آزادراه رشت – قزوین که توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در طرح‌های عمرانی و اقتصادی مورد افتتاح طی دوماهه آخر امسال (از ۱۲ بهمن تا انتهای سال) به بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از این پروژه‌ها سال‌ها نیمه‌تمام مانده بود که طی این ایام افتتاح می‌شود، افزود: برخی از پروژه‌ها نیز که اکنون بین ۵۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۱۱۵ واحد صنعتی در گیلان احیا شد که با حمایت از واحدهای احیا شده برای طرح توسعه آنها نیز برنامه‌ریزی‌هایی داریم، تصریح کرد: گیلان در زمینه اشتغال تنها ۲ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر و در بخش مشارکت اقتصادی ۲.۵ درصد بیشتر از مشارکت کشوری است.

عباسی با بیان اینکه ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه از محل مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهوری در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به استان طی این ایام به بهره‌برداری رسیده و می‌رسد، گفت: یک هزار و ۵۴۲ پروژه عمرانی و اقتصادی با رقم اعتباری بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در ایام‌الله دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: میز خدمت در روز جمعه در راستای جلسات هفتگی و دیدارهای مردمی مسئولان برای احصاء مسائل و ارتباط رودررو با مردم در همه شهرستان‌های گیلان برپا می‌شود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه