استاندار گیلان:

۲ پروژه مهم گیلان نیمه اول اسفند افتتاح می‌شود

استاندار گیلان گفت: پروژه‌های راه‌آهن رشت – کاسپین و باقی‌مانده آزادراه رشت – قزوین تا نیمه اول اسفندماه با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

۲ پروژه مهم گیلان نیمه اول اسفند افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه شهر لنگرود با تأکید بر اینکه زمانی که درآمد استانی بالا می‌رود، منابع نیز به‌صورت عادلانه برای همه مناطق استان توزیع می‌شود، اظهار کرد: درگذشته فقط بر اساس تمرکز جمعیت اعتبارات توزیع می‌شد؛ اما اکنون بر اساس محرومیت، تمرکز جمعیت، وسعت و تراز توسعه و پیشرفت بودجه توزیع می‌شود تا عدالت رعایت شود.

ابلاغ ۵۷ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس‌جمهور به گیلان

وی در ادامه افزود: در سفر نخست رئیس‌جمهوری به استان حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی استان در نظر گرفتیم که ۷۵ هزار میلیارد ریال آن برای حوزه عمرانی بود و تا ۵۷ هزار میلیارد ریال آن ابلاغ شده و مابقی نیز در حال تخصیص است.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای پروژه‌های بزرگ و ملی در استان از جمله آزادراه رشت – قزوین تصریح کرد: برای تکمیل باقیمانده این آزادراه بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال فقط از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری اختصاص‌یافته است که این علاوه بر رقمی است که از محل تسهیلات سنواتی برای پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

عباسی بیان کرد: پروژه‌های راه‌آهن رشت – کاسپین و باقی‌مانده آزادراه رشت – قزوین تا نیمه اول اسفندماه با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

افزایش تولید چای خشک در گیلان

وی با اشاره به افزایش تولید چای خشک در گیلان به نسبت سال گذشته گفت: ۲۷ هزار تن چای خشک در سال ۱۴۰۱ داشتیم که در سال جاری این آمار به ۳۳ هزار تن رسیده است.

این مسئول از زیر خط ترافیک رفتن میدان گیل لاهیجان خبر داد و گفت: کارهای فنی، کارشناسی و روشنایی میدان گیل لاهیجان انجام شده تا باری را از دوش مردم برداشته شود؛ زیرا دولت سیزدهم معتقد است به بهانه افتتاح نباید مانع بهره‌برداری پروژه‌ای شد. در این راستا هدف بعدی دولت در گیلان بعد از میدان گیل مسئله کنارگذر شهرستان لنگرود است و اهتمام ویژه‌ای برای تکمیل این کنارگذر در دستور کار است و دولت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

کشتارگاه مرغ لنگرود به‌زودی افتتاح می‌شود

استاندار گیلان از افتتاح یک پروژه استانی در حوزه تولید مرغ در لنگرود خبر داد و گفت: در این منطقه سرمایه‌ای حدوداً ۲ هزارمیلیاردی در زنجیره ارزش تولید مرغ در کشتارگاه مرغ در شهرستان لنگرود داریم که به‌زودی افتتاح می‌شود.

بندر چمخاله آماده واگذاری است

وی بندر چمخاله را یک ظرفیت مهم گردشگری برای گیلان دانست و بیان کرد: بندر چمخاله با بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده واگذاری به بخش‌های خصوصی و بهره‌برداری است.

احیای صنعت کشتی‌سازی در گیلان

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر احیای صنعت کشتی‌سازی در گیلان تصریح کرد: در کشتی‌سازی ناچار بودیم از کشتی که کشور روسیه برای ما درست کرده و سپس از طریق لیزینگ واگذار و با پرچم روسیه رفت‌وآمد کند، استفاده نماییم؛ اما اکنون یک سرمایه‌گذار با اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیاردتومانی وارد عمل شده و کار احداث کشتی را آغاز کرده است.

تحقق شعار ما می‌توانیم توسط امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

وی در بخش دیگر با اشاره به تحقق شعار ما می‌توانیم توسط امام راحل (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های پزشکی، دفاعی، هوافضا، صنعت و هسته‌ای تأکید و بیان کرد: در زمان طاغوت کشور در تمامی حوزه‌ها وابسته به کشورهای غربی بود؛ اما اکنون با تلاش‌های صورت‌گرفته توسط متخصصان داخلی توانستیم در حوزه سلول‌های بنیادی رتبه نخست و در روش درمان بیماری تالاسمی به روش مغز استخوان رتبه دوم جهان را به دست آوریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید در برهه‌های مختلف برای مردم به نمایش گذاشته شود، گفت: امروز در تولید پهپادهای رادار گریز اول کشور دنیا هستیم که یک دستاورد بسیار بزرگ است به همین منظور بود که وقتی این دستاوردها در معرض دید مقام معظم رهبری قرار گرفت ایشان فرمودند که مردم در جریان نیستند و این همه عظمت این همه پیشرفت این پیشرفت‌ها باید بازگو شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت جهادی سیزدهم باتکیه‌بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و آرمان‌های شهدا و امام شهدا در راه‌حل مشکلات کشور گام برمی‌دارد، تصریح کرد: در دو سال اخیر ما توانستیم در بسیاری از زمینه‌ها رشد و پیشرفت داشته باشیم و در دهه مبارکه فجر سال جاری نیز بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی برای راه‌اندازی داشتیم.

۲۲ بهمن یادگار خون صدها هزار شهید است

عباسی در بخش دیگر از سخنان خود حضور در انتخابات را یک تکلیف برای ملت ایران دانست و بیان کرد: تشویق و ترغیب مردم برای حضور در انتخابات مهم‌ترین واقعه کشور به شمار می‌رود که در تعیین سرنوشت کشور تأثیرگذار است. حضور پرشور مردم در انتخابات منجر به توسعه و تزریق روحیه امید به کشور می‌شود، همچنین در این راستا در طول عمر انقلاب اسلامی، شاهد حضور گسترده مردم در رویدادهای مختلف بوده‌ایم که سبب رفع مشکلات کشور شده است و بدون شک مردم با حضور حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند امسال دین خود را به امام راحل و شهدا ادا می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان، انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن را یادگار خون صدها هزار شهید گلگون‌کفن دانست و خاطرنشان کرد: امروز وظیفه همه ما پاسداری از این ارزش‌ها است و مردم بار دیگر با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخی محکم به دشمنان انقلاب خواهند داد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه