معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد:

اختصاص ۲۰۰ میلیاردی منطقه آزاد برای تکمیل خط‌آهن

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد انزلی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مرحله نخست برای اجرای خط‌گذاری ریل راه‌آهن رشت – کاسپین در محدوده داخلی منطقه آزاد انزلی به طول ۸۰۰ متر خبر داد.

اختصاص ۲۰۰ میلیاردی منطقه آزاد برای تکمیل خط‌آهن

به گزارش هشت‌دی محمدباقر فاتحی با بیان اینکه اتصال خط ریلی رشت – بندر کاسپین نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی در داخل این بندر است، گفت: برای تسریع در بهره‌برداری از این پروژه (در محدوده منطقه آزاد انزلی قسمتی که در داخل فنس و قسمتی خارج از فنس این منطقه قرار دارد) مدیرعامل وقت برای واردکردن ریل قاشقی داخل بندر کاسپین (که بتنی و نوع و جنس ریل متفارت است) قول همکاری داد.

وی تصریح کرد: در این راستا منطقه آزاد انزلی برای عمل به تعهدات خود زیرسازی و خط‌گذاری ریل راه‌آهن در داخل بندر کاسپین تا سینی دوار به طول نزدیک ۸۰۰ متر را به مناقصه گذاشت که با توجه به وظیفه حاکمیتی منطقه در داخل محدوده کار را عهده‌دار شده و روند ترخیص و عوارض متعلقه با سرعت بیشتری (ظرف ۲ ماه) انجام می‌شود.

فاتحی اضافه کرد: اتصال بندر کاسپین به خط‌آهن سراسری برای منطقه آزاد انزلی و گیلان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا با اتمام پروژه خط‌آهن رشت – کاسپین کریدور شمال – جنوب تکمیل و دریای شمال به دریای جنوب وصل خواهد شد، ازاین‌رو این سازمان واردکردن ریل قاشقی و اجرای آن را برعهده گرفت.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: برآورد اولیه بر اساس فهرست‌بهای اعلام شده سازمان مدیریت برنامه‌وبودجه نسبت به معادله روز در صورت واردات ریل و نیز پرداخت عوارض و ترخیص آن عملاً با ۳۰ درصد افزایش مواجه خواهد شد به همین منظور سازمان منطقه آزاد انزلی در مرحله نخست ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است که این رقم تا اتمام کار به ۲۵۰ تا ۲۷۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه