پنجمین آزمایشگاه ژنتیک کشور در منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری رسید

 پنجمین آزمایشگاه کلنیکال، پاتولوژی و ژنتیک کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پنجمین آزمایشگاه ژنتیک کشور در منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» آزمایشگاه دنا کاسپین منطقه آزاد انزلی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فضایی به مساحت ۱۷۰ مترمربع در مجتمع پردیس واقع در محدوده فاز تجارت و گردشگری با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شروع به کار کرد.

این آزمایشگاه با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیاردریالی برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی و فضای مجموعه در فاز نخست برای ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

این طرح زیرساختی در حوزه بهداشتی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان منطقه آزاد انزلی در مسیر اجرای قانون جوانی جمعیت و افزودن شاخص‌ها و توانمندی‌های گردشگری سلامت در نخستین منطقه آزاد شمال کشور محسوب می‌شود و خدمات‌رسانی به شهروندان استان گیلان و استان‌های همجوار را در دستور کار دارد.

این آزمایشگاه با بهره‌مندی از مدرن‌ترین تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی پنجمین آزمایشگاه ژنتیک کشور است که با اجرای طرح توسعه و به‌روزرسانی تجهیزات جدید آزمایشگاهی زمینه انتقال دانش و بهره‌برداری از تکنولوژی‌های جدیدتر آزمایشگاهی را فراهم خواهد کرد.

سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای افزایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این منطقه در ارتقای امکانات آزمایشگاهی برای مردم محلی، استان و گردشگران داخلی گسترش گردشگری سلامت با کشورهای حاشیه دریای کاسپین، قفقاز و آسیا میانه را از طریق حضور سرمایه‌گذاران این حوزه در برنامه کاری خود دارد و این مهم باتوجه‌به افتتاح زودهنگام طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری و نقش محوری در توسعه مناسبات تجاری با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند به تجاری‌سازی این بخش از صنعت گردشگری، نگاهداشت و جذب پژوهشگران و متخصصان داخلی و خارجی منجر شود.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه