مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

مؤلفه‌های درون‌زا موجب پیشرفت مناطق آزاد می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: اگر به دنبال جذب سرمایه‌گذاری، جهش اقتصادی، تعامل بین‌الملل و پیشرفت هستیم، نیاز به زیرساخت‌های و مؤلفه‌های درون‌زایی داریم و بدین جهت قرار نیست اتفاقی از بیرون استان گیلان برای حرکت روبه‌جلو رخ دهد؛ چراکه جوشش درونی است.

مؤلفه‌های درون‌زا موجب پیشرفت مناطق آزاد می‌شود

به گزارش هشت‌دی مراسم معارفه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی امروز با حضور حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شواریعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

محمدسجاد سیاهکارزاده امروز در این مراسم با اشاره به اینکه مناطق آزاد چرخ پنجم اقتصاد کشور است که در آن فعالیت‌های بخش خصوصی به‌صورت حقیقی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: مناطق آزاد در ایران بر اساس چارچوب‌های قانونی به‌خوبی در مسیر خود قرار گرفته‌اند. امروزه رویکرد بومی به مناطق آزاد می‌تواند گره‌گشا باشد؛ زیرا این مناطق بار قابل‌توجهی از اقتصاد کشورها را به دوش می‌کشند.

وی در ادامه به خواست عمومی جهت اجرای قوانین و مقررات در سطح مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: این مهم بیانگر وجود پایه‌های مستحکم و خوب مناطق آزاد در این عرصه است که می‌تواند در بستر آن به دستاوردهای خوبی نائل شد و تلاش ما بر پیگیری تحقق مقررات و شاخص‌ها و پایبندی به آنها متمرکز خواهد شد که در این راستا دو نگاه وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: نگاه اول اینکه وضعیت موجود را به آن پایبند باشیم و با تلاش همین موارد را انجام داد و نگاه دوم اینکه رویکردی بومی به منطقه آزاد و این رویکرد را در چارچوب قوانین کشور تعریف و به یک مقررات متناسب بدل نمود و این نگاه را می‌توان در حالت ایده‌آل پیگیری کرد.

مؤلفه‌های درون‌زا موجب پیشرفت مناطق آزاد است

سیاهکارزاده بیان کرد: امروز اگر کمبودی در حوزه قانون‌گذاری وجود دارد باید مورد پیگیری قرار گیرد تا به‌عنوان ساختار مناطق آزاد مورداستفاده شود. اگر به دنبال جذب سرمایه‌گذاری، جهش اقتصادی، تعامل بین‌الملل و پیشرفت هستیم، نیاز به زیرساخت‌های و مؤلفه‌های درون‌زایی داریم و بدین جهت قرار نیست اتفاقی از بیرون استان گیلان برای حرکت روبه‌جلو رخ دهد؛ چراکه جوشش درونی است و نگاه کشوری و بین‌المللی، تا جریان تقویت‌کننده ایجاد شود.

وی با اشاره به نگاه سیستمی خود نسبت به منطقه آزاد انزلی گفت: ادارات و سازمان‌های مربوطه و فعالین تجاری باید هماهنگ در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشند تا این تعامل و هم‌افزایی موجب به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد کشور شود

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت‌های دولت موجب در مسیر پیشرفت قرارگرفتن منطقه آزاد انزلی می‌شود که در این راستا خواستار همراهی تمامی ارکان دولتی و غیردولتی برای تحقق ظرفیت‌ها و فرصت‌های متنوع این منطقه جهت توسعه و رونق فضای کسب‌وکار استان گیلان و کشورمان در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه