دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

جایگاه منطقه آزاد انزلی در کشور ممتاز است

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه جایگاه منطقه آزاد انزلی در شبکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ممتاز است، گفت: چشم‌ها به سمت انزلی دوخته شده و از نظر مسئولین دولتی در پایتخت این منطقه دارای اهمیت بسیار زیادی است.

جایگاه منطقه آزاد انزلی در کشور ممتاز است

به گزارش هشت‌دی حجت‌الله عبدالملکی امروز در مراسم معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه رکن رکین نظریه اقتصاد مقاومتی تقویت تولید ملی است، اظهار کرد: با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نظام اقتصادی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی شد و در مجموعه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای مناطق آزاد جایگاه و شرح وظایف و عمل این مناطق تعریف شده است.

وی در ادامه افزود: از ۹۷ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در کشور، ۴۸ منطقه فعال هستند و جمهوری اسلامی ایران دارای ۱۸ منطقه آزاد و ۳۰ منطقه ویژه اقتصادی فعال است که این مناطق ظرفیت بسیار خوبی برای کشور محسوب شده و در قالب نظریه اقتصاد مقاومتی تثبیت شده‌اند.

ترانزیت ۸۰درصدی کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به‌واسطه نقش‌آفرینی در اقتصاد ملی سربلند هستند، تصریح کرد: هم اکنون یک‌سوم صادرات غیرنفتی کشور یعنی حدود ۱۸ میلیارد یورو در سال از مناطق صورت می‌گیرد و درعین‌حال بیش از ۸۰ درصد میزان ترانزیت عبوری کشورمان از طریق مناطق آزاد انجام می‌شود یعنی تمام مبادی ورودی – خروجی جمهوری اسلامی مجهز به مناطق آزاد شده است.

عبدالملکی از فعالیت بیش از یک‌صد هزار واحد اقتصادی که برای هفتصد هزار نفر به‌صورت مستقیم ایجاد شغل نموده‌اند، خبر داد و گفت: ۲۵۰۰ شرکت متوسط و بزرگ در مناطق فعال هستند.

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یکی از ارکان پیشرفت اقتصادی جمهوری اسلامی می‌شوند

وی با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به‌عنوان بهشت سرمایه‌گذاری و تیم ملی اقتصادی بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شوند، تصریح کرد: تا پایان برنامه هفتم شاخص‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دوبرابر خواهد شد و تا پایان اجرای گام دوم انقلاب شاخص‌های ما پنج برابر می‌شود و اقتصاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به یکی از ارکان پیشرفت اقتصادی جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد.

مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی یک منطقه ویژه است و فعلاً تنها منطقه آزاد فعال دریای کاسپین است که در اقتصاد ملی مؤثر بوده است، اضافه کرد: می‌توان گفت منطقه آزاد انزلی در تأمین نیازهای اساسی و نیازهای واحدهای تولیدی موفق بوده و صدها واحد تولیدی اینجا فعال و در حال صادرات ارزآوری برای کشور است.

جایگاه منطقه آزاد انزلی در کشور ممتاز است

عبدالملکی منطقه آزاد انزلی را یک منطقه آزاد نمونه برشمرد و گفت: بر اساس مجموع اطلاعات همیشه مثال منطقه آزاد را به‌عنوان یک منطقه موفق مطرح می‌کنم؛ منطقه‌ای که از نظر وسعت خیلی بزرگ نیست؛ اما از نظر اثرگذاری بسیار موفق است. موضوعی که ناشی از همت سرمایه‌گذاران، بعد مجموعه سازمان و همکاری نهادهای دولتی دیگر است.

این مقام مسئول با بیاناینکه چشم‌ها به سمت انزلی دوخته شده و بسیار از نظر مسئولین دولتی در پایتخت این منطقه دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: جایگاه منطقه آزاد انزلی در شبکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ممتاز است. ظرف هفت ماه گذشته نیازی یکی از اعضای هیئت‌مدیره به‌عنوان سرپرست منطقه امور جاری و برنامه‌های توسعه‌ای منطقه را تا انتصاب مدیرعامل برعهده گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه