دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

۱۵۰ بسته سرمایه‌گذاری در اوراسیا رونمایی می‌شود

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ۱۵۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دومین نمایشگاه اوراسیا رونمایی می‌شود.

۱۵۰ بسته سرمایه‌گذاری در اوراسیا رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حجت‌اله عبدالملکی در نشست بررسی تقاضاهای سرمایه‌گذاری از ابتدای سال تا کنون در منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه مأموریت اصلی ما جذب سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: ما ۶ وظیفه اصلی بر اساس اسناد بالادستی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داریم که ریشه همه آنها تولید و سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه امسال تمرکز ما جهش در سرمایه‌گذاری بود، افزود: علی‌رغم اینکه جایگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سطح ملی در حوزه سرمایه‌گذاری ممتاز است؛ ولی هنوز بیش از ۱۰ درصد ظرفیت مناطق برای سرمایه‌گذاری استفاده نشده است. یک‌سوم صادرات غیرنفتی کشور از این مناطق انجام می‌شود، ۲۵۰۰ شرکت در این مناطق مستقرند و بیش از ۷۰ درصد ترانزیت کشور از این مناطق صورت می‌گیرد.

مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، حدود ۱۰ درصد اقتصاد ایران هستند، تصریح کرد: با توجه به پتانسیلی که در این مناطق وجود دارد می‌توانیم با سرمایه‌گذاری صحیح به ۳۰ تا ۴۰ درصد اقتصاد ایران برسیم.

عبدالملکی در ادامه از رونمایی ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه تخصصی اوراسیا که از ۱۳ تا ۱۶ آذرماه در مرکز نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود از ۱۵۰ بسته سرمایه‌گذاری دیگر به ارزش ۱۷ میلیارد دلار معرفی خواهد شد. با عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه‌ها و فضاهای اطلاع‌رسانی، حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور شکل‌گرفته است.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: امسال ۵ نمایشگاه خارجی در کشورهای ارمنستان، چین، روسیه و ۲ نمایشگاه در کردستان عراق برگزار شد و یک رویداد بین‌المللی هم در هند برای روزهای آینده برنامه‌ریزی‌شده است و تمام تلاش ما این است تا پایان سال این سرمایه‌گذاری‌ها به عقد قرارداد و آغاز اجرای طرح منجر شود.

انتهای پیام/

منبع: پایگاه خبری مناطق آزاد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه