معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس:

مجلس می‌تواند در همه امور داخلی و خارجی تأثیرگذار باشد

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس می‌تواند در همه امور داخلی و خارجی تأثیرگذار باشد، گفت: اگر پشتوانه قوی، افراد کاربلد، دلسوز و متعهد در مجلس باشد یک نهاد قانون‌گذار و نظارتی قوی در کنار یک دولت قوی ایجاد می‌شود که ایران قوی را شکل خواهد داد.

مجلس می‌تواند در همه امور داخلی و خارجی تأثیرگذار باشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»  سید محمد حسینی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن گیلان با بیان اینکه باید مسئولان دولتی در کنار دست‌اندرکاران امور فرهنگی و اجتماعی در راستای جلب مشارکت حداکثری تلاش کنند، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش و دانشگاهیان به‌عنوان گروه‌های مرجع باید در راستای جلب مشارکت نقش مؤثر خود را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه باید به شبهات و ابهامات پاسخ داده شود، گفت: برخی نمی‌دانند مجلس چه جایگاه رفیعی در حوزه نظارتی برعهده دارد آن را متفاوت و مجزا از مجالس صوری برخی کشورها کرده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فصل ششم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی می‌تواند در همه امور داخلی و خارجی تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: اگر پشتوانه قوی، افراد کاربلد، دلسوز و متعهد در مجلس باشد یک نهاد قانون‌گذار و نظارتی قوی در کنار یک دولت قوی ایجاد می‌شود که ایران قوی را شکل خواهد داد.

حسینی با بیان اینکه هم اکنون دنیا به انتخابات ۱۱ اسفند ایران چشم دوخته است، گفت: مشارکت حداکثری را جلوه‌ای از موفقیت دولت در جلب رضایت مردم می‌دانند.

وی افزود: خوشبختانه دست ما در این زمینه پر است و دستاوردهای بسیاری داشته‌ایم که در برخی موارد حتی خواص نیز از این اقدامات بزرگ بی‌اطلاع هستند و بازگوکردن این اقدامات می‌تواند روحیه خودباوری و اعتمادبه‌نفس را در کشور افزون کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدال افتخار این دولت آن است که از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان دولت کار و فعالیت نام‌گرفته است ادامه داد: این امر می‌طلبد مسئولان این دولت بیش‌ازپیش روحیه انقلابی و مدیریت جهادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این ایام باید خدمات ارائه شده توسط دولت برای مردم بازگو شود، تأکید کرد: برخی به دنبال سیاه‌نمایی و ایجاد ناامیدی در جامعه هستند؛ نمونه آن انفجار لوله‌های گاز پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن بود آنها به دنبال آسیب‌زدن به‌نظام و تلخ کردن شیرینی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بودند که این اقدامات دراسرع‌وقت مهار شد.

حسینی در ادامه با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: نظام اسلامی، نظامی بر پایه عدالت، محرومیت زدایی و کمک به اقشارضعیف جامعه است و در این راستا عملیات اجرایی احداث بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور در این دولت آغاز شد.

وی با بیان اینکه مسکن یکی پروژه‌های کلان کشور است که ما در این بخش با کمبود مواجه هستیم گفت: برای جبران آن دولت و مجلس، دستگاها را ملزم به همکاری با راه و شهرسازی در اجرای این طرح کرده اند.

 حسینی با بیان اینکه این ناترازی فقط در بخش مسکن نبوده بلکه در حوزه آب نیز با مشکلاتی روبر هستیم ادامه داد: طبق گزارش وزیر نیرو در چهار سال اخیر خشکسالی شدیدی را شاهد بودیم که تبعات بسیاری هم در پی دارد.

 وی با اشاره به اقداماتی برای رفع کمبود آب در سطح کشور گفت: چهار خط لوله از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و استان‌های مختلف کشیده شده و می‌شود سازمان انرژی اتمی نیز مجتمع بزرگ آب شیرین‌کن ایجاد شده تا در مرحله اول آب ۳۰۰ هزار نفر را تامین کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش تامین نیرو نیز صنایع و معادن ملزم شدند نیروگاه‌هایی را برای تامین برق احداث کنند، افزود: دربحث تامین انرژی نیز سرمایه گذاری در حوزه‌های نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه می‌تواند مشکل کشور را کاهش دهد.

 وی با بیان اینکه در حوزه مالیات هم کشور با ناترازی مواجه بود و کارمندان دولت مالیات پرداخت می‌کردند اما افراد ثروت اندوزی بودند که فرار مالیاتی داشتند گفت: این موارد توسط سازمان امور مالیاتی با شناسایی مودیان جدید برطرف شده و می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد زیاد پروژه‌های ناتمام و نیمه تمام کشور، گفت: این پروژه‌ها با سرعت در حال انجام است که تبدیل به فرصت شغلی و کاهش نرخ بیکاری خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه در دولت سیزدهم هفت هزار واحد اقتصادی و تولیدی راکد و نیمه راکد احیا و مشکل نقدینگی و بازار فروش آنها حل شده است افزود: ما شاهد بازگشت به کار کارکنان، مهندسان و بکارگیری نیروهای جدید هستیم این امر به افزایش تولید در کشور که به معنای ارتقاء امکان تامین نیازهای داخلی و افزایش صادرات و ارزآوری است.

 وی درآمد حاصل از ترانزیت را پایدار دانست و افزود: با ایجاد راه اهن رشت- آستارا درآمد حاصل از ترانزیت در کشور افزایش خواهد یافت.

 حسینی با اشاره به مزایای شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: صنایع بزرگ به سمت استفاده از مزایای شرکت‌های دانش بنیان در حرکت هستند تا آورده خوبی برای کشور داشته باشند.

 وی توسعه سیاست خارجی کشور را از رویکردهای مهم کشور عنوان و ادامه داد: باید در سیاست خارجی توازن داشته باشیم تا از انزوایی که غربی‌ها به دنبال آن هستند خارج شویم، عضویت ایران در سازمان‌های بین المللی نظیر شانگهای، اوراسیا و بریکس فرصت و مجالی برای صادر کنندگان، تجار و بازرگانان به منظور توسعه مبادلات تجاری فراهم می کندتا علاوه بر تامین نیازهای داخلی در بازارهای جهانی نیز حضور یابیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدامات درحال انجام باید با انسجام، وحدت و همگرایی بین مدیران ادامه یابد و با هم افزایی امید و نشاط در کشور ایجاد شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه