ظرف ۲ ماه آینده تبادل سفیر ایران و عربستان انجام می‌شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به توافق ایران و عربستان گفت: توافق شده تا ظرف ۲ ماه آینده تبادل سفیر ایران و عربستان انجام شود.

ظرف ۲ ماه آینده تبادل سفیر ایران و عربستان انجام می‌شود

به گزارش هشت‌دی سید محمد حسینی طی سخنانی در برنامه صف اول شبکه خبر با اشاره به توافق ایران و عربستان گفت: دو کشور توافق کردند در دو ماه آینده تبادل سفرا انجام شده و روابط دیپلماتیک دو کشور برقرار شود.

وی افزود: دو کشور به مدت۷سال رابطه نداشتند و از این جهت مشکلاتی برای هر دو ایجاد شده بود. در حال ما هر سال زائر حج داریم و بحث عمره هم تعطیل شده بود. دو کشور ایران و عربستان دو دو قدرت مهم منطقه هستند و عربستان نقشه حائز  اهمیتی بر روی کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد از این جهت این همکاری‌ها می‌تواند در زمینه های امنیتی، اقتصادی و سیاسی تأثیر گذار باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه درست است که ما در برخی مسائل اختلاف نظر داریم، تصریح کرد: اما بنای جمهوری اسلامی ایران بر همکاری بوده است به ویژه این دولت که سیاست همسایگی آن جواب داده است.

حسینی افزود: ما پاسخ خوبی از این سیاست از همسایگان گرفته ایم. توافق با عربستان هم با واکنش فراوانی از سوی کشورهای همسایه مواجه شد.

وی تصریح کرد: ما تماس هایی از سوی عراق، عمان، قطر و سایر کشورها با وزیر امور خارجه خود داشتیم و اینها موید این است که این توافق به نفع امنیت منطقه است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان گفت: چندی پیش برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید برزیل به این کشور سفر کردم و در حاشیه این مراسم با وزیر خارجه عربستان ملاقات داشتم که در آن ملاقات کاملاً معلوم بود که آنها آماده برقراری روابط کشورمان هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه