هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر صورت گرفت؛

افتتاح بزرگ‌ترین مرکز آموزش ایمنی و آتش‌نشانی شمال کشور در رشت+ تصاویر

بزرگ‌ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش‌نشانی شمال کشور هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در رشت با حضور رئیس شورا و شهردار این شهر افتتاح شد.

افتتاح بزرگ‌ترین مرکز آموزش ایمنی و آتش‌نشانی شمال کشور در رشت+ تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»  روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی رشت اعلام کرد: بزرگ‌ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش‌نشانی شمال کشور امروز هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در رشت با حضور رئیس شورا و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و شهردار رشت و جمعی آتش‌نشانان در ایستگاه ۱۳ آتش‌نشانی واقع در بلوار شهید افتخاری افتتاح شد.

شهرام مؤمنی رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت ضمن قدردانی از آتش‌نشانان که در راه‌اندازی و احداث این مرکز اهتمام داشتند، اظهار کرد: این مرکز آموزش با متراژ کلی ۳ هزار و ۸۳۲ مترمربع و متراژ محوطه کارگاهی ۲ هزار و ۵۲۰ مترمربع و ۴ کلاس با ظرفیت مجموعاً ۱۴۰ دانش‌آموز به بهره‌برداری رسید که امیدواریم به‌واسطه راه‌اندازی این مرکز تخصصی آموزش ضمن هدف قراردادن رشد دانش تخصصی آتش‌نشانان و نیروی انسانی دیگر ارگان‌های امدادی به جهت ارائه خدمات بهینه و مطلوب‌تر به شهروندان؛ شاهد پیشرفت و ارتقای فرهنگی و اجتماعی ناشی از آموزش نیز باشیم.

رحیم شوقی، شهردار رشت نیز در این آیین بیان کرد: با فعالیت مرکز مذکور در رشت، فعالیت‌های آموزشی امداد و نجات در فضای معلق (برج عملیاتی صعود و فرود)، اطفای حریق پمپ‌بنزین و تانکر سوخت، اطفای حریق گاز شهری، کارگاه امداد و نجات در فضای محدود، کارگاه آشنایی با مواد شیمیایی خطرناک و کارگاه حمل مصدوم راه‌اندازی می‌شود.

وی برگزاری کارگاه‌های تخصصی را همواره دغدغه آتش‌نشانان و دیگر افرادی که در محیط‌های خطرناک و پر خطر کار می‌کنند عنوان کرد و افزود: کمبود مکانی مستقل برای مانورهای تخصصی همیشه احساس می‌شد.

شهردار رشت بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های مربوط به احداث بزرگ‌ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش‌نشانی شمال کشور را با استفاده از توان تخصصی آتش‌نشانان و سازمان آتش‌نشانی رشت بیان و اذعان کرد: برای راه‌اندازی پروژه مذکور از محوطه و طبقه فوقانی ایستگاه ۱۳ آتش‌نشانی بهره گرفته شده است.

این مسئول با بیان اینکه اگر مرکز مذکور در فضای دیگری خارج از مکان ایستگاه ۱۳ آتش‌نشانی با مشخصات و مختصات کنونی احداث و به بهره‌برداری می‌رسید باید اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال صرف می‌شد، خاطرنشان کرد: اکنون بزرگ‌ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش‌نشانی شمال کشور با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال احداث، تجهیز و راه‌اندازی شده است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه