نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

برجسته‌کردن نقاط ضعف و کمبودها کار دشمن است

 نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه بسیاری از زنان در استان گیلان باتوجه‌به شرایط محیطی و جغرافیایی استان، می‌توانند کارآفرین باشند، گفت: برجسته‌کردن نقاط ضعف و کمبودها کار دشمن است.

برجسته‌کردن نقاط ضعف و کمبودها کار دشمن است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با جمعی از رؤسا، معاونین، اساتید و اعضای علمی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیان اینکه علم باید در خدمت انسان و تعالی انسان قرار گیرد اظهار کرد: انسان باید همواره به سراغ علم و دانش برود و سعی در عملیاتی‌کردن علم داشته باشد.

وی با بیان اینکه طبق آمار، بیشترین بیکاران جامعه از قشر دانشجو و فارغ‌التحصیلانی هستند که مهارت لازم را ندارند، گفت: مهارت‌افزایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد دریا محور را مورد اشاره قرارداد و بیان کرد: متأسفانه هنوز از ظرفیت دریاها در شمال و جنوب، استفاده و بهره‌برداری لازم را نداشته‌ایم و تنها ۸ درصد در این حوزه بهره‌برداری داشتیم درحالی‌که بعضی کشورها بیش از ۳۰ تا ۷۰ درصد از مزایای دریاهای خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه دریا محور زندگی است و همه چیز در بستر آن وجود دارد افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشجویان این دانشگاه می‌توانند در این بخش ورود کنند و بر روی مسائل دریا محور و عرصه‌های آن از آب دریاگرفته تا زیست در دریا، استخراج انواع پروتئین‌ها، کف دریا و بهره‌مندی از آب سطحی دریا و…. کار علمی صورت گیرد.

فلاحتی با اشاره به معضلات مربوط به تالاب انزلی خاطرنشان کرد: در کشور، برای مسئله لایروبی و زیست‌محیطی تالاب هنوز هیچ فکری نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس امروزه از اهمیت خاصی برخوردار است افزود: بسیاری از زنان در استان گیلان باتوجه‌به شرایط محیطی و جغرافیایی استان، می‌توانند کارآفرین باشند اگرچه هزینه برخی تولیدات بالاست اما می‌توان آموزش‌های لازم را به آنان ارائه داد.

وی با بیان اینکه باید جوانان را تشویق به روی‌آوردن به تولیدات مختلف کنید، افزود: امروز حتی بر روی انواع و اقسام گیاهان در کوه‌های مناطق شمال می‌توان کار علمی انجام داد و باید از ظرفیت‌ها و داشته‌هایمان به نحو مطلوب استفاده کنیم.

امام‌جمعه رشت، برجسته‌کردن نقاط ضعف و کمبودها را کار دشمن دانست و بیان کرد: امروز حضور جدی مردم، دانشجویان و دانشگاهیان در انتخابات مورد تأکید است و دشمن نیز در حال تلاش برای کاهش آمار مشارکت است؛ چون تحمل رشد و پیشرفت ایران را ندارند.

وی با بیان اینکه امروز ۸ هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حال تحصیل هستند که هر کدام یک کارآفرین هستند که جای افتخار دارد و این مسائل باید تبیین شود افزود: در این راستا، امر بازاریابی نیز باید برای دانشجو تقویت شود.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه استان گیلان قطب تولید چوب در کشور است و این ظرفیت‌ها باید تقویت شود تصریح کرد: روزانه چندین تن کاغذ در گیلان تولید می‌شود که از افتخارات است و پیشنهاد می‌کنم دانشجویان را برای مشاهده میدانی به این کارخانجات ببرید.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه