شاخص‌های یک نماینده مجلس چیست؟ (4)

نماینده نباید وام‌دار مراکز قدرت و ثروت باشد

یکی از موضوعات مهمی که در بررسی نامزدهای نمایندگی مجلس اهمیت دارد عدم وابستگی آنان به مراکز قدرت و ثروت است؛ رهبر انقلاب در این رابطه می‌فرمایند: نمایندهٔ مجلسی که با پول فلان شرکت و فلان ارباب به مجلس بیاید، مجبور است آنجایی که آن‌ها لازم می‌دانند، قانون جعل کند، قانون بردارد و توسعه و تضییق در قانون بکند؛ این نماینده به درد مردم نمی‌خورد.

نماینده نباید وام‌دار مراکز قدرت و ثروت باشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، با توجه به اهمیت برگزاری انتخابات و حضور و مشارکت مردم در مهم‌ترین عرصه سیاسی اجتماعی کشور در سلسله مطالبی به بیان شاخص‌های یک نماینده مجلس با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ایشان می‌پردازیم.

 در مطلب قبلی عنوان شد:  عقاید انسان بر خلقیات او تأثیر گذاشته و خلقیات نیز بر اعمال و رفتار انسان تأثیرگذار است؛ پس عقاید و اخلاق کسی که می‌خواهد نمایندگی خیل عظیمی از مردم را برعهده بگیرد بسیار مهم است و نمی‌توان گفت عقیده مسئله‌ای شخصی است و در امور سیاسی قابل اعتنا نیست.

 

یکی از موضوعات مهمی که در بررسی نامزدهای نمایندگی مجلس اهمیت دارد عدم وابستگی آنان به مراکز قدرت و ثروت است؛ زیرا چنین فردی وقتی به نمایندگی مجلس برسد خود را در قبال افرادی که او را از نظر مالی تأمین کرده‌اند متعهد می‌داند و این می‌تواند بزرگ‌ترین ضعف برای نماینده‌ای باشد که باید عدالت را در رسیدگی به مردم تحقق ببخشد.

این نماینده به درد مردم نمی‌خورد

 رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم قم در دی‌ماه سال ۹۰ بر این موضوع تأکید کردند و فرمودند: اگر چنانچه نامزدها به مراکز ثروت و قدرت متصل شوند، کار خراب می‌شود؛ همچنان که امروز در به‌اصطلاح دموکراسی‌های دنیا، در آمریکا و غیر آمریکا این رسم هست؛ کمپانی‌ها و پولدارها به نامزد انتخابات در ریاست‌جمهوری یا در انتخابات کنگره پول می‌دهند، ولی او در مقابل آن‌ها متعهد است.

 ایشان با بیان اینکه رئیس‌جمهوری که با پول دستگاه‌های گوناگون و مراکز ثروت سر کار بیاید، در مقابل آن‌ها متعهد است، تأکید کردند: آن نمایندهٔ مجلسی که با پول فلان شرکت و فلان کمپانی و فلان ارباب و فلان پولدار به مجلس بیاید، مجبور است آنجایی که آن‌ها لازم می‌دانند، قانون جعل کند، قانون بردارد، توسعه و تضییق در قانون بکند. این نماینده به درد مردم نمی‌خورد.

 رهبر انقلاب در رابطه با عدم وابستگی نمایندگان به مراکز ثروت‌های شخصی و ثروت‌های عمومی، می‌فرمایند: نه باید به مراکز ثروت‌های شخصی متصل بود و نه به طریق اولی به ثروت‌های عمومی؛ کسی بیاید از پول بیت‌المال مصرف کند، برای اینکه به وکالت مجلس برسد؛ این دو برابر اشکال دارد، اشکال مضاعف دارد. این‌ها را باید مردم مراقب باشند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه