نماینده منتخب مردم لنگرود در گفتگو با «هشت‌دی»:

صدای رسای مردم شهرستان لنگرود در مجلس هستم

نماینده منتخب مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به مشکلات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه انتخابیه خود آگاهی کامل دارم، گفت: همه وجودم را می‌گذارم تا صدای رسای مردم شهرستان لنگرود باشم و کشاورزی استان را بهبود ببخشم.

صدای رسای مردم شهرستان لنگرود در مجلس هستم

مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با بیان اینکه به مدت ۱۲ سال در قوه مقننه بوده و اشراف کامل به مشکلات و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه انتخابیه خود دارم، اظهار کرد: با مشکلات و ظرفیت تمامی بخش‌های شهرستان لنگرود حتی یک روستای کوچک آن نیز آشنایی کامل دارم.

وی با بیان اینکه زمان زیادی برای حل مشکلات وجود ندارد لذا باید در سریع‌ترین زمان ممکن برنامه‌های خود را عملیاتی کنیم، افزود: با توجه به تجربه ۱۲ساله و ارتباطاتی که دارم کارهای خود را از هم‌اکنون به صورت غیررسمی شروع کرده‌ام.

حال کشاورزی استان گیلان خوب نیست

نماینده منتخب مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حال کشاورزی استان گیلان و شهرستان لنگرود خوب نیست، تصریح کرد: بسیاری از محصولات استراتژیک استان از جمله چای، برنج و ابریشم در گذشته به مرحله اقتصادی رسیده بودند اما هم‌اکنون صرفه اقتصادی برای کشاورز ندارد لذا همه وجودم را می‌گذارم تا صدای رسای مردم شهرستان لنگرود باشم و کشاورزی استان را بهبود بخشم.

تفکر گیلانِ غیرصنعتی آسیب‌زا است

لاهوتی با بیان اینکه در گذشته تفکری وجود داشت که استان‌های شمالی صنعتی نیستند و همین موضوع باعث آسیب‌رسیدن به بخش‌های صنعتی استان شد، افزود: می‌توانستیم کنار کشاورزی و گردشگری صنعت را نیز در گیلان رونق ببخشیم اما اینگونه نشد البته در ادوار گذشته مجلس اقداماتی را در این راستا شروع کرده بودیم که باید آنها را تکمیل کنیم.

برنامه‌های نماینده منتخب لنگرود در مجلس دوازدهم

وی با اشاره به ورود سالانه حدود ۵۰ میلیون مسافر به استان گیلان، بیان کرد: ساحل چمخاله یک بندر گردشگری است که فاز اول آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تصمیم داریم فاز دوم این بندر را نیز تکمیل کنیم‌.

لاهوتی با بیان اینکه فاز اول مجتمع عظیم تله‌کابین شهرستان لنگرود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مابقی آن نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل شود، افزود: برای رونق بخش گردشگری، علاوه بر تکمیل این پروژه‌ها، ساخت هتل نیز اثربخش است.

نماینده منتخب مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در بخش صنعتی نیز یک شهرک صنعتی با وسعت ۲۰۰ هکتار در نظر داشتیم که باید تکمیل شود که مصوبه هیئت دولت نیز هست.

وی با اشاره به تکمیل برخی از پروژه‌های نیمه‌کاره در شهرستان لنگرود، گفت: تکمیل کنارگذر لنگرود (ورودی کومله و پل شلمان)، کنارگذر چمخاله به رودسر و تصفیه فاضلاب رودخانه شهرستان از دیگر پروژه‌هایی است که باید در این دوره تکمیل و به بهره‌برداری رسد.

لاهوتی عنوان کرد: رفع تداخل زمین‌های مردم چاف گالشکلام و پایین‌جاف تازه‌آباد و حسین‌آباد با مسکن و شهرسازی و تداخل زمین‌های روستاهای بخش اتاقور با منابع طبیعی از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.

وی با اشاره به برنامه‌های خود در بخش زیست‌محیطی، بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد کارخانه کمپوست ما نصب شده بود اما در این مدت بقیه آن حتی یک درصد هم پیشرفت نداشت لذا این پروژه در دستور کار قرار دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی نبودم اما دغدغه مشکلات کشاورزان را داشتم

نماینده منتخب مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ادوار گذشته عضو کمیسیون کشاورزی نبوده‌ام اما همواره دغدغه آن را داشتم و در مجلس به بیان مشکلات کشاورزان می‌پرداختم، افزود: امیدوارم نماینده‌ای با رشته تحصیلی مرتبط در این دوره به عضویت کمیسیون در آید.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه