شاخص‌های یک نماینده مجلس چیست؟ (۱)

۴ شرط اساسی برای یک نماینده مجلس

تدیّن، کارآمدی، شجاعت و دلسوزی از شرط‌هایی اصلی و اساسی یک نماینده در تراز انقلاب است؛ به‌گونه‌ای که رهبر انقلاب در این رابطه می‌گویند اگر این چهار شرط در نماینده‌ای جمع شد،‌‌ همان کاری را که شما (مردم) آرزو و توقّع دارید، انجام خواهد شد.

۴ شرط اساسی برای یک نماینده مجلس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله برگزار می‌شود.

می‌توان گفت اهمیت انتخابات مجلس در این است که مردم هر منطقه با انتخاب نماینده‌ای که راهی مجلس می‌شود، در واقع سرنوشت کشور را در چهار سال آینده رقم می‌زند و در واقع انتخابات مجلس مظهر دخالت مردم در سرنوشت خویش است.

با توجه به اهمیت برگزاری انتخابات و حضور و مشارکت مردم در مهم‌ترین عرصه سیاسی اجتماعی کشور در سلسله مطالبی به بیان شاخص‌های یک نماینده مجلس با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ایشان می‌پردازیم.

رهبر معظم انقلاب چهار شرط را برای یک نماینده مجلس اساسی می‌دانند.

ایشان معتقدند تدیّن، کارآمدی، شجاعت و دلسوزی از شرط‌هایی اصلی و اساسی یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی است و می‌گویند: اگر این چهار شرط در نماینده‌ای جمع شد،‌‌ همان کاری را که شما (مردم) آرزو و توقّع دارید، انجام خواهد شد.

رهبر انقلاب در سخنانی اعلام می‌کنند: نماینده باید متدیّن باشد. بی‌دینی و بی‌تقوایی چیز بدی است؛ هرجا باشد، انسان را آسیب‌پذیر می‌کند. اگر در جای حسّاس باشد، آسیب‌پذیری آن بسیار گران تمام خواهد شد.

ایشان یکی دیگر از شرط‌های یک نماینده مجلس را کارآمدی می‌دانند و می‌گویند: نماینده باید کارآمد هم باشد. بعضی‌ها متدیّن هستند، اما از آن‌ها کاری ساخته نیست. باید به‌گونه‌ای باشند که بتوانند وظایفی را که بر عهده‌شان قرار دارد، انجام دهند.

رهبر معظم انقلاب دلسوزی را نیز یک شرط بزرگ برای نماینده می‌دانند و معتقدند: نماینده باید دلسوز مردم به‌خصوص طبقات محروم باشد و برای آن‌ها کار و فکر کند.

ایشان در این رابطه تاکید دارند: نامزدهای انتخابات نباید خود خود را وامدار ثروتمندان و قدرتمندان کنند زیرا اگر کسی وامدار دستگاه‌ها و اشخاص و وامدار پول و قدرت شد، دیگر نمی‌تواند برای مردم دلسوزی کند.

رهبر معظم انقلاب شرط چهارم برای یک نماینده‌ مردم در مجلس را شجاعت می‌دانند؛ زیرا ملت ایران یک ملت شجاع و آزاده‌ است؛ بنابراین نماینده‌ او هم باید شجاع بوده و شجاعت در مقابل دشمن، شجاعت در مقابل باطل، شجاعت در پذیرش حرف حق را داشته باشد.

پ.ن: بیانات رهبر انقلاب از سخنان ایشان در خطبه‌های نماز جمعه تهران در بهمن‌ماه سال ۸۲ اقتباس شده است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
احمد
تشخیص متدین بودن افراد خیلی سخته ولی هیچ کدام از سه شرط کارآمدی، شجاعت و دلسوزی رو در نمایندگان فعلی استان ندیدم شما دیدی به ما هم نشون بدین
در حاشیه