امام‌جمعه آستارا در گفتگو با «هشت‌دی»:

هدف سردار سلیمانی نجات بشریت از تروریسم بین‌الملل بود

 امام‌جمعه آستارا، گفت: سردار سلیمانی با کوله‌باری از تجربه، ایمان و اخلاص و به دور از شهرت‌طلبی و قدرت‌نمایی به فکر نجات بشریت از چنگال تروریسم بین‌الملل بود و این مسائل رمز موفقیت و ماندگاری او است.

هدف سردار سلیمانی نجات بشریت از تروریسم بین‌الملل بود

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به ابعاد شخصیت انسانی، اظهار کرد: هر انسان دارای دو بُعد شخصیتی حقیقی و حقوقی است که هر کدام در مقایسه با دیگری متفاوت است.

 وی در ادامه به شاخصه‌های سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: شخصیت حقیقی او بنده‌ای است خاضع و خاشع به درگاه الهی، اهل تضرع، دلسوز و مهربان نسبت به هم‌نوعانش و بسیار دقیق به جزئی‌ترین موارد حق‌الناس، اهل احتیاط و مراقبت بود.

 امام جمعه آستارا تصریح کرد: شخصیت حقوقی او یک نظامی و به قول غربی‌ها یک ژنرال جنگی بود که با درایت و شجاعت، پیچیده‌ترین عملیات‌ها را در میدان نبرد و مبارزه فرماندهی می‌کرد و سبب غافلگیری دشمنان می‌شد.

 حجت‌الاسلام باقری با اشاره به راز ماندگاری سردار سلیمانی بیان کرد: این قهرمان ملی شخصیتی با کوله‌باری از تجربه، ایمان و اخلاص و با عقیده کامل به دور از هرگونه از مظاهر فریبنده دنیا همچون شهرت‌طلبی و قدرت‌نمایی به فکر نجات بشریت از چنگال تروریسم بین‌المللی بود و تمام این مسائل رمز موفقیت و ماندگاری حاج قاسم است.

 وی ادامه داد: زمانی که گروه‌های مختلف تروریستی با حمایت و دخالت آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس منطقه غرب آسیا را مورد تاخت و تاز خویش قرار دادند و با ایجاد رعب و وحشت، امنیت و آرامش مردم را در خطر انداختند و در فکر نابودی اماکن مقدس مسلمانان بودند جوانان بسیاری از کشورهای مختلف برای دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) راهی عراق و سوریه شدند.

 امام جمعه آستارا گفت: در زمانی که بسیاری دفاع از حرم را به کنایه دفاع از اسد می‌خواندند و خرده می‌گرفتند که چرا ما باید هزینه جنگ و دفاع از کشورهای دیگر را بپردازیم، کسانی که هیچگاه رویِ جنگ و درگیری را از نزدیک لمس نکرده‌اند؛ زیرا به همت مجاهدان و رزمندگان مدافع حرم دشمن جرئت نزدیک‌شدن به مرزهای جمهوری اسلامی را پیدا نکرد؛ به همین دلیل است که هنوز عده زیادی قدر خدمات و زحمات حاج قاسم و امثال او را درک نمی‌کنند اما مردم کشورهای منطقه که طعم ناامنی و جنایت‌های داعش را چشیدند، امنیت خود را مدیون حاج قاسم سلیمانی می‌دانند و قدردان زحمات او هستند.

کودک‌کشی از سر درماندگی است

 حجت‌الاسلام باقری در ادامه به ابعاد حادثه تروریستی کرمان اشاره و عنوان کرد: این اتفاق که منجر به شهادت ده‌ها انسان بی‌گناه اعم از کودک، جوان و زن و مرد شد یقیناً یک اقدام از موضع قدرت و برتری نبود چرا که امروز داعش، رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایت‌کار در بدترین وضعیت خود قرار دارند و از سر ضعف و درماندگی به چنین جنایت‌هایی اقدام می‌کنند.

 وی تصریح کرد: داعش که محصول آمریکا، اسرائیل و برخی دولت‌های عربی خودفروخته بود با آن همه هیاهو و هیبت پوشالی و هزینه‌های فراوان توسط سردار سلیمانی نابود شد؛ لذا بدیهی است که آنان همیشه به دنبال انتقام باشند و این بار نیز زائران حاج قاسم را مورد هدف جنایت‌کارانه خویش قرار دادند.

 امام جمعه آستارا با اشاره به آشکارشدن ماهیت دشمن، اظهار کرد: با این اقدامات تروریستی و دشمنی‌های بی‌سابقه دشمن، دیگر جای هیچ شک و شبهه نیست که آنان هیچ‌وقت خیرخواه مردم ایران نبوده و نخواهند بود و هرقدر بیشتر دشمنی کنند مردم ما هوشیارتر و آگاه‌تر خواهند شد؛ لذا لازم است مردم با حمایت بیشتر از نظام جمهوری اسلامی و اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب در این راستا گام بردارند که این مسئله خود بهترین انتقامی است که مردم می‌توانند از عوامل این جنایت‌های تروریستی بگیرند.

 حجت‌الاسلام باقری در پایان خاطرنشان کرد: حضور هرچه بیشتر مردم در صحنه به خصوص در انتخابات پیشرو نیز مصداق دیگری از حمایت مردم از نظام و پاسخ به نقشه‌های دشمنان است.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه