نامی که از رونق نیفتاد؛

پیروزی خون بر شمشیر در مکتب شهید سلیمانی

دشمنان به خیال خام خودشان تصور کردند با شهادت سردار پرافتخار جهان اسلام نام و راه او کم‌رنگ و بی‌فروغ می‌شود؛ اما پس از گذشت چهار سال از ترور ناجوانمردانه این غیورمرد می‌بینیم که نه‌تنها نام او از رونق نیفتاده؛ بلکه دشمن از یاد او در قلوب ملت‌ها نیز هراس دارد.

پیروزی خون بر شمشیر در مکتب شهید سلیمانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، نیمه‌شب ۱۳ دی‌ماه بود که واقعه رخ داد؛ خبر تلخ و هولناک ترور یکی از محبوب‌ترین چهره‌های ملی کشور یعنی سردار حاج قاسم سلیمانی.

 سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، به همراه ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشدالشعبی) و چند نظامی دیگر به فیض شهادت نائل آمدند.

این حمله با نظارت و دستور مستقیم رئیس‌جمهور وقت ایالت متحده یعنی دونالد ترامپ انجام شد. به گفته مقام‌های دولتی و وزارت دفاع آمریکا، ترامپ ابتدا در ۲۸ دسامبر (شنبه هفتم دی‌ماه) گزینه ترور را رد کرده و به جای آن مجوز حمله به گروه‌های مورد حمایت ایران را صادر کرد. وی چند روز بعد در حال تماشای گزارش‌های تلویزیونی بود که اعتراضات مقابل سفارت آمریکا در بغداد را نشان می‌داد و احتمالاً به دلیل خشم از تحقیر آمریکا در این ماجرا اواخر روز پنجشنبه به شدیدترین گزینه روی آورد و مقام‌های پنتاگون از این قضیه مبهوت شدند.

 در واقع او مزد سال‌ها مبارزه با شیاطین را سرانجام این‌گونه از خدای خود گرفت و با شهادت خود دشمنان بی‌آبروی خود را بی‌آبروتر کرد. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که حالا دیگر تنها یک نظامی کارکشته که نامش لرزه بر اندام مستکبران می‌اندازد نیست؛ بلکه وعده حتمی الهی مبنی بر به خاک مالیده شدن پوزه تمامی ستمگران عالم است.

 سردار سلیمانی که عمری با لباس خاکی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل جنگید و جانانه و مردانه بر سر عهدی که با خدای خویش بسته بود ایستاد سرانجام این‌گونه عاشقانه به دیدار معبود شتافت و حتی با شهادت خود نیز مسیر روشن حق و حق‌طلبی را به جهانیان نشان داد.

 او نه‌تنها میان ملت خود که بین تمامی ملت‌ها به ویژه کشورهای اسلامی منطقه به عنوان چهره‌ای با صلابت، راسخ و مؤمن شناخته شده بود و دشمن از شنیدن نام او نیز هراس داشت.

 شرح افتخارات زندگی سردار

 سردار سلیمانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این نهاد پیوست و با شروع جنگ تحمیلی چندین گردان از سپاهیان کرمان را آموزش می‌دهد و به جبهه‌های جنوب اعزام می‌کند و کمی بعد، خود در صدر یک گروهان به سوسنگرد اعزام می‌شود تا از پیشروی رژیم بعث در جبهه مالکیه جلوگیری کند. سرانجام وی در سال ۱۳۶۰ به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد و در بسیاری از عملیات‌ها شرکت مؤثر داشت.

 سردار سلیمانی از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج نیز بود و با پایان‌یافتن جنگ هشت‌ساله، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند. سردار سلیمانی در بهمن سال ۸۹ از طرف رهبری، درجه سرلشکری (بالاترین درجه نظامی در ایران) را دریافت کرد.

 کسب نشان ذوالفقار از دستان مقتدا

 حضور مؤثر حاج قاسم در صحنه مبارزه با داعش و دفاع از حریم ملت و حرم اهل‌بیت و شکست این توطئه صهیونیستی در منطقه، باعث شد تا در اسفندماه ۱۳۹۷ نشان «ذوالفقار» به‌عنوان عالی‌ترین نشان نظامی ایران از سوی فرمانده معظم کل قوا به سردار سلیمانی اهدا شود. «ذوالفقار»، عالی‌ترین نشان و مدال نظامی است و سرلشکر قاسم سلیمانی اولین فرماندهی است که پس از انقلاب اسلامی مفتخر به دریافت این نشان شده است.

 نقش پررنگ سردار سلیمانی در شکست داعش بر کسی پوشیده نیست. او و یارانش که مدافعان حرم نام گرفتند در بیشتر عملیات‌ها حضور داشتند و از مقام حرم و مردم بی‌گناه سوری به دفاع همه‌جانبه پرداختند و روزها و سال‌ها به مبارزه با گروهک تروریستی داعش پرداختند تا سرانجام نابودی این غده سرطانی محقق شد.

 اگرچه امروز منحرفانی تحت لوای پرچم آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی سعی در خرابکاری و ایجاد رعب و وحشت مانند حادثه تروریستی کرمان دارند؛ اما قطعاً این خرابکاری‌ها خللی در اراده آهنین مردم مؤمن ایران ندارد و این شیطنت‌ها عزم ملت را راسخ‌تر و ایمان به راه را محکم‌تر می‌کند.

 دشمن می‌داند که شهید سلیمانی قوی‌تر از سردار سلیمانی است و خودشان نیز پس از شهادتش این را فهمیدند و به اشتباه‌بودن کار خود پی بردند چرا که امروزه شهید سلیمانی پرآوازه‌تر و محبوب‌تر از قبل است و شاید به جرئت به توان گفت امروزه کمتر نامی همچون او دل‌های مردم را به سوی حق و اسلام متوجه می‌سازد.

 آری شهید سلیمانی دیگر تنها یک نظامی کارکشته نیست؛ بلکه یک سرباز واقعی اسلام و نماد پیروزی خون بر شمشیر است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه