مدیر حوزه‌های علمیه گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

مکتب حاج قاسم سبب برهم‌خوردن معادلات آمریکا در منطقه شد

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان، گفت: رشد اندیشه سردار سلیمانی در نقش ملت‌ها در امنیت‌سازی منجر شد آمریکا با رویکرد سنتی خویش در پی حذف فیزیکی چنین شخصیتی باشد؛ اما این اقدام دشمن منتج به ماندگاری حاج قاسم و اندیشه او در ملل آزادی‌خواه شده است.

مکتب حاج قاسم سبب برهم‌خوردن معادلات آمریکا در منطقه شد

حجت‌الاسلام قاسم علیپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» ضمن تسلیت شهادت هم‌وطنان‌مان در حادثه تروریستی کرمان اظهار کرد: این اقدام جنایت‌کارانه و کشتار مردم بی‌گناه نشان‌دهنده ضعف و استیصال دشمنان است که باید منتظر انتقامی سخت باشند.

 وی به ویژگی‌های شاخص سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: اخلاص، مردمی‌بودن، احترام ویژه به پدر و مادر، لقمه حلال، تکریم خانواده شهدا، اطاعت از ولایت‌فقیه و سخت‌کوشی سبب عاقبت‌به‌خیری و ماندگاری این سردار شهید شد.

 مدیر حوزه‌های علمیه گیلان تصریح کرد: طی دو دهه اخیر یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه روابط بین‌الملل، دوران گذار سیاسی است که تمام تحلیلگران این حوزه بر این باورند که قدرت‌های گذشته اعتبار خویش را از دست داده‌اند.

 حجت‌الاسلام علیپور ادامه داد: غرب آسیا یا خاورمیانه همواره یکی از مناطقی است که مورد نظر قدرت‌های جهانی بوده است که به واسطه تجاوز آمریکا به افغانستان و عراق این منطقه دستخوش تحولات سیاسی قرار گرفت و در نهایت سبب شکل‌گیری خیزش و بیداری اسلامی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا شد.

 وی به تغییر سیاست‌های استکبار جهانی در این راستا اشاره و عنوان کرد: ظهور جنگ نیابتی زمینه‌ساز ایجاد بحران در منطقه شد که با همراهی رژیم جعلی اسرائیل این پازل تکمیل شد؛ لذا در این عرصه، جمهوری اسلامی با درک درست از شرایط منطقه و شناخت اراده مسلمانان وارد عمل شد و نقش حاج قاسم در مدیریت این عرصه بسیار مشهود است.

 مدیر حوزه‌های علمیه گیلان با بیان اینکه حضور سردار سلیمانی سبب‌ساز امنیت در سطح منطقه و جهان شد، بیان کرد: در جریان جنگ نیابتی شاهد رشد بحران در منطقه بودیم که در صورت امتداد سبب عدم پویایی منطقه غرب آسیا می‌شد؛ اما شهید سلیمانی با هوشمندی و ذکاوت به انسجام و وحدت ملت‌های منطقه پرداخت و با فعال‌نمودن محورهای مقاومت صحنه جدیدی را خلق نمود که در نهایت به شکست آمریکا منجر شد.

 حجت‌الاسلام علیپور افزود: حاج قاسم پتانسیل‌های درون جوامع اسلامی را شناسایی و آن را گسترش داد به علاوه با تقویت جبهه مقاومت در غرب آسیا و متمایل سازی کشورهای مخالف و بهره‌گیری از اعتبار بین‌المللی روسیه و چین توانست استراتژی جدیدی را در برابر طرح نیابتی دشمنان ترسیم کند که نشان‌دهنده قدرت حاج قاسم است.

 وی با اشاره به نقش مؤثر شهید سلیمانی در راستای نظم و ثبات‌سازی در منطقه، بیان کرد:
یکپارچه‌سازی و همگرایی محور مقاومت یکی از اقدامات مهم حاج قاسم در منطقه است که ایشان به علت آگاهی کافی از راهبردهای دشمنان توانست سیاست‌های مؤثری را پیاده‌سازی کند و به همین جهت این شهید بزرگ مورد توجه تمام رسانه‌ها و اندیشکده‌های داخلی و خارجی قرار گرفت و نام حاج قاسم به عنوان یک نماد وحدت در سراسر جهان عالم‌گیر شد.

 مدیر حوزه‌های علمیه گیلان گفت: سردار سلیمانی معتقد بود که تمام کشورها در زمینه امنیت‌سازی و سامان‌دهی می‌توانند به موفقیت برسند؛ لذا رشد اندیشه حاج قاسم سبب شد که آمریکا با رویکرد سنتی خویش در پی حذف فیزیکی چنین شخصیت‌هایی باشد؛ اما این اقدام دشمن منتج به ماندگاری حاج قاسم و اندیشه او در تمام جهان و ملل آزادی‌خواه شده است.

 حجت‌الاسلام علیپور ادامه داد: تجمع هر ساله مردم در سالگرد شهادت حاج قاسم به مذاق دشمن ناخوشایند است به همین علت اقدام به این جنایت تروریستی کردند؛ لذا این اقدام دشمن نشان از هراس آنان است که بار دیگر چهره شوم استکبار نمایان شد به علاوه حضور پرشور مردم تقویت‌کننده فرهنگ و مکتب حاج قاسم بوده و تنها سلاحی است که دشمن توان مقابله با آن را ندارند، همان مکتبی که سبب برهم‌خوردن معادلات آمریکا و ایجاد نظم و ثبات در منطقه و جلوگیری از گسترش استکبار جهانی شد.

 وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهای متعدد بر تلاش در مقابل نفوذ به ساختارهای سیاسی، نظامی، فرهنگی و پایش و مراقبت از تحرکات و اقدامات دشمنان توسط مسئولان تأکید دارند؛ لذا امروز به برکت خون شهدا، محور مقاومت قدرتمندتر شده است.

 مدیر حوزه‌های علمیه گیلان در پایان خاطرنشان کرد: مردم با شرکت در انتخابات می‌توانند وفاداری و پیمان خویش را نسبت به نظام تجدید کنند به علاوه لازم است نهادهای امنیتی نیز با تدابیر بیشتری مراقبت کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه