یادداشت| سجاد مصلحی

آینده با حمایت عملی از دانشجو ساخته می‌شود

دانشجویان از دیدگاه مسئولان، یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های انسانی کشور برای دستیابی به شاخصه‌های توسعه و پیشرفت جامعه محسوب می‌شوند؛ اما بدون شک پیشرفت این شاخصه‌ها بدون برنامه‌ریزی هدفمند محقق نمی‌شوند.

آینده با حمایت عملی از دانشجو ساخته می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» سجاد مصلحی خبرنگار و فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: از دیدگاه مسئولان دانشجویان یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های انسانی کشور برای دستیابی به شاخصه‌های توسعه و پیشرفت جامعه محسوب می‌شوند؛ اما بدون شک پیشرفت این شاخصه‌ها بدون برنامه‌ریزی هدفمند محقق نمی‌شوند.

شاید تعداد کثیری از دانشجویان دلیل نام‌گذاری ۱۶ آذر به نام روز دانشجو را ندانند اما سه دانشجوی آزادی‌خواه و عدالت‌طلب در سال ۱۳۳۲ در جریان سفر نیکسون معاون رئیس‌جمهور کشور عامل کودتای ۲۸ مرداد، به خاک و خون غلتیدند.

بدون شک مشکلات اقتصادی را می‌توان بزرگ‌ترین گره ذهنی دانشجویان جامعه قلمداد کرد و مشکلات معیشتی و هزینه‌های جاری دانشجویی شاید مجال تفکر به دانشجو را ندهند و عامل مؤثر در کم‌رغبتی دانشجویان به ادامه تحصیل و صرفاً مدرک‌گرایی باشد.

دانشجوی امروزی از گوش‌کردن به صحبت‌های مسئولین در نشست‌های بعضاً کسل‌کننده خسته شده و مترصد یک تریبون برای بیان دردودل‌های خود با مسئولین است و صرفاً نه در مراسمات روز دانشجو بلکه در طول سال تحصیلی انتظار ارتباط دوسویه را دارد.

دانشجوی مطالبه‌گر در مقابل نابهنجاری‌ها سکوت نمی‌کند و منفعل عمل نمی‌کند. اگر بتوانیم این روحیه مطالبه‌گری در عین قانون و احترام را ترویج دهیم، قطعاً در توسعه سیاسی و اجتماعی گام مهمی برداشته‌ایم.

در کنار موارد فوق، دانشجو صرفاً فقط یک گوش برای گفتن نمی‌خواهد و فرصت برای بیان مطالبات یک طرف اما دانشجو تا زمانی که طعم اثر مطالبه خود از مسئول را نچشد رمقی برای بیان مطالبات ثانویه خود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه